تفکر جناحی و گروهی بر دولت احمدی نژاد حاکم بود/ دولت یازدهم با سلامت مردم بازی نکند

کد خبر: 276582

در برخی نقاط مشاهده شد که بیمارستان هایی احداث و افتتاح شد اما دو سال بدون نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز خالی ماند و خاک خورد. کارهای عمرانی انجام شده نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز بود اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم، اکثر بیمارستان ها و اماکن ساخته شده بدون استفاده باقی ماند.

تفکر جناحی و گروهی بر دولت احمدی نژاد حاکم بود/ دولت یازدهم با سلامت مردم بازی نکند
سرویس اجتماعی «فردا»: کمتر از 6 روز دیگر دولت دهم باید جای خود را به دولت منتخب بدهد. اما در طول 8 سال گذشته دولت های نهم و دهم چه کارنامه ای از خود بر جای گذاشتند؟ سایت «فردا» طی یک سلسله مطالب، عملکرد و کارنامه دولت های نهم و دهم در حوزه های مختلفی از جمله صنعت، عمران، کشاورزی، اقتصاد، فرهنگ، امور اجتماعی، سیاست، روابط بین الملل و امور امنیتی کشور را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و در اولین مطلب حوزه صنعت ، در دومين مطلب حوزه اقتصاد، در مطلب سوم مسائل عمرانی کشور و در مطلب چهارم آسیب های اجتماعی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. نمایندگان مجلس و کارشناسان برجسته کشور به این سوال پاسخ خواهند داد؛ اینکه کارنامه دولت احمدی نژاد در حوزه های مختلف در طول این 8 سال را چگونه ارزیابی می کنند و دولت یازدهم چه وظیفه ای دارد؟ در مطلب پیش رو یکی از نمایندگان مجلس که از جمله کارشناسان فعال حوزه بهداشت کشور نیز هست کارنامه دولت های نهم و دهم و وظایف دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان را مورد ارزیابی قرار داده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اقدامات مثبتی هم در عرصه بهداشت و درمان در طول 8 سال گذشته داشته اما در بسیاری از موارد کارهای انجام شده با یکدیگر همخوانی نداشته اند. مراد هاشمزهی در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینکه فعالیت های عمرانی صورت گرفته در زمینه بهداشت بدون نیروی انسانی باقی مانده، اظهار داشت: در دولت های نهم و دهم کارهای عمرانی خوبی در زمینه امور بهداشت و درمان انجام شد و فضاهای درمانی، بیمارستان ها و مکان های آموزشی بسیاری ساخته شد اما این اماکن نیاز به حمایت نیز داشت. وی با بیان اینکه دولت حمایتی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز از اماکن تازه تاسیس نداشته خاطر نشان کرد: در برخی نقاط مشاهده شد که بیمارستان هایی احداث و افتتاح شد اما دو سال بدون نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز خالی ماند و خاک خورد. کارهای عمرانی انجام شده نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز بود اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم، اکثر بیمارستان ها و اماکن ساخته شده بدون استفاده باقی ماند. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تولید علم، ارائه مقالات در سطوح بین المللی و ساخت دارو از جمله نکات مثبتی بود که این دولت نیز همچون دولت های گذشته در راستای آن حرکت کرد و این روند رو به رشدی که بعد از پایان جنگ تحمیلی آغاز شده بود را به خوبی ادامه داد. هاشمزهی در بخش دیگری از اظهارات خود به انتقاد از نحوه چینش افراد و مدیران در دولت های نهم و دهم پرداخت و گفت: آقای احمدی نژاد در چینش افراد خوب عمل نکرد و مدیران بر اساس شایستگی انتخاب نشدند. تفکر جناحی و گروه گرایی، عدم استفاده از همه اندیشه ها و خانه نشین کردن بسیاری از نخبگان از جمله اقدامات عجیب و غریب این دولت بود. وی در ادامه تاکید کرد: واردات دارو، ذخیره آن، نحوه خرید دارو و عدم پیش گیری از افزایش قیمت آن از جمله اقدامات نامناسب دولت احمدی نژاد در حوزه بهداشت و درمان بود. کارهایی هم که انجام شد به نوعی نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود.نگرانی های مردم دیر رفع شد و عدم نظارت برمشکلات موجود مردم را ناراحت کرد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: آقای روحانی به قول هایی که داده است عمل کند. شایسته سالاری را در انتخاب افراد ملاک قرار دهد و از قراردادن افرادی که تفکر جناحی و گروهی دارند در دولت خودداری کند. از افراط و تفریط دوری کنند. هاشمزهی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: دولت یازدهم با سلامت مردم بازی نکند. سلامت مردم مانند امنیت آنها مهم است و باید در آن دقت نظر صورت گیرد. اگر به سلامت مردم توجه نشود لطمات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد