نتایج آخرین‌نظرسنجی‌ها پس‌از مناظره/جدول

کد خبر: 267378

در ميان نظرسنجي هاي معتبر انجام شده در كشور پيشتازي محمد باقر قاليباف بر بقيه رقبا مسلم است و آنچه به محل مناقشه تبديل شده، نفر دوم نظرسنجي هاست. در برخي نظرسنجي ها نفر دومي از آن دكتر علي اكبر ولايتي، در برخي دكتر سعيد جليلي و در برخي ديگر دكتر حسن روحاني است.

نتایج آخرین‌نظرسنجی‌ها پس‌از مناظره/جدول

شفاف: دو روز بعد از پایان مناظره نفس گیر انتخابات ریاست جمهوری آخرین نظرسنجی های اینترنتی و رسمی از برتری فاحش محمد باقر قالیباف بر سایر رقبا حکایت دارد. انتشار این نظرسنجی ها در حالی است که کمتر از پنج روز دیگر تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. در همه دنیا نظرسنجی ها یکی از مهمترین معیارهای سنجش افکار عمومی و تمایل مردم به سمت اشخاص یا احزاب در استانه انتخابات است. براساس نظرسنجی مراکز معتبر نظرسنجی کشور اگرچه احتمال یک مرحله ای بودن انتخابات وجود دارد اما در صورت دو مرحله ای شدن انتخابات، محمدباقر قالیباف یکی از رقبای حاضر در آن مرحله خواهد بود.

از فروردين ماه سال جاري تاكنون محمدباقر قاليباف در ميان هشت نامزد فعلي همواره داراي بالاترين راي بوده است و جابجايي ها در رتبه هاي بعدي بوده است. ديروز سايت مشرق نيوز نوشت: نتایج نظر سنجی پنج مرکز معتبر کشور نشان می دهد قالیباف همچنان در رتبه اول قرار دارد و آقایان ولایتی ،جلیلی، رضایی و روحانی رقابت سختی را برای رتبه دوم کلید زده اند.

در ميان نظرسنجي هاي معتبر انجام شده در كشور پيشتازي محمد باقر قاليباف بر بقيه رقبا مسلم است و آنچه به محل مناقشه تبديل شده، نفر دوم نظرسنجي هاست. در برخي نظرسنجي ها نفر دومي از آن دكتر علي اكبر ولايتي، در برخي دكتر سعيد جليلي و در برخي ديگر دكتر حسن روحاني است. پس از مناظره سوم كه مربوط به بحث سياست خارجي بود پايگاه خبري «ايران ديپلماتيك» كه يكي از دو سايت فعال كشور در حوزه سياست خارجي است، اقدام به برگزاري يك نظرسنجي از ميزان مقبوليت ديدگاههاي كانديداها در حوزه سياست خارجي كرد كه در اين نظرسنجي هم محمدباقر قاليباف با 33/21 درصد آرا در رتبه اول و حسن روحاني با 31/11 در رتبه دوم قرار دارد. ولايتي و جليلي هم در رتبه هاي سوم و چهارم قرار دارند. در يكي ديگر از نظرسنجي ها كه در يازدهم خرداد ماه انجام شد قاليباف با 35 درصد در رتبه اول و جليلي با 11/7 درصد رتبه دوم و ولايتي با 8/8 در رتبه سوم قرار دارد. يكي ديگر از نظرسنجي هاي كشور مربوط به سايت تبيان است كه البته به صورت اينترنتي انجام مي شود. در نظرسنجي تبيان قاليباف با 29/44 درصد آرا نفر اول و دكتر سعيد جليلي با 28/15 درصد آرا نفر دوم و دكتر ولايتي با 11/55 درصد آرا نفر سوم است. نظرسنجي ديگر مربوط به دوم خرداد است كه قاليباف با 30 و ولايتي با 15 درصد اول و دوم و جليلي با 13ز درصد آرا در رتبه سوم قرار دارد. خبرگزاري مهر هفته گذشته اعلام كرد كه تازه ترين نظرسنجي انجام شده در سطح شهر تهران نشان از پيشتازي قاليباف، فاصله زياد او با 7 نامزد ديگر و همچنين راي ناچيز دو كانديداي نزديك به اصلاح طلبان شده است. اين مطلب حتي در روزنامه هاي اصلاح طلب هم بازتاب گسترده اي داشت.

در این میان حتی سایت هایی که ارگان رسمی یک کاندیدا محسوب می شوند تاکید دارند که رتبه اول از آن قالیباف است و پس از آن رتبه دوم را کاندیدای مورد علاقه خود ذکر می کنند. این امر نشان می دهد که رقابت این دوره از انتخابات میان اکثر نامزده بر سر دوم شدن است و جملگی به پیشتازی قالیباف اذعان دارند. در این میان برخی از تحلیلگران معتقدند به علت درخشش و تسلط بی نظیر قالیباف در مناظرات احتمال بسیاری وجود دارد که ملت در همین دور اول کار را تمام کند و گفتمان جهادی را شایسته اداره کشور بداند. جالب اينكه قاليباف در نظرسنجي هاي خارج از كشور هم در رتبه اول قرار دارد و پس از او رضايي، جليلي و ولايتي قرار گرفته اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد