شادی اصفهانی‌ها به بازگشت زنده رود/تصاویر

کد خبر: 255829

ترافیک خیابان‌های حاشیه رودخانه زاینده رود نیز از دیگر مسائلی است که امروز بسیار جلب توجه می‌کرد، چنانچه سرنشینان خودروها با گذر از پل فلزی و وقتی رودخانه زاینده رود را پر آب می‌دیدند ناگهان به شوق آمده و خدا را شکر می‌کردند.

شادی اصفهانی‌ها به بازگشت زنده رود/تصاویر

مهر: جریان آب در بستر خشک زاینده رود پس از گذر از پیچ و خم‌های بسیار اکنون با حرکتی بسیار کند و لاک پشتی پل فلزی اصفهان را رد کرده و تا ساعاتی دیگر به پل‌های تاریخی خواهد رسید. اصفهانی‌ها که ده ماه است رودخانه خود را همچون کویری خشک دیده‌اند مشاهده لحظه به لحظه زاینده رود لحظاتی است که واقعا ثبت آن تاریخی است.

هر کس برای جریان رودخانه زاینده رود نظری دارد و حس خاصی اما تنها با نگاه به سمت هر شهروند اصفهانی متوجه قطرات اشکی می‌شوی که بر گونه‌های شهروندان اصفهانی جاری است و شادی خاصی دارند. در حوالی ساعت 11:33 دقیقه بود که جریان رودخانه زاینده رود در پنجاه متری پل فلزی قرار داشت و اکنون پس از گذشت بیش از یک ساعت زاینده رود از پل فلزی گذر کرده و حرکت خود را به سمت پل آذر و پس از آن سی و سه پل ادامه می‌دهد تا روز شاد و خوشی را برای مردم اصفهان در کنار سی و سه پل رقم بزند.

با گذر از روی سی و سه پل نگاه جوانان و پیرهاست که به سمت رودخانه خیره شده است و هر یک نوید جریان رودخانه را می‌دهند. یک شهروند اصفهانی در این خصوص به مهر گفت: امروز صبح که از رادیوی تاکسی خبر ورود آب به رودخانه زاینده رود و تجمع مردم در ناژوان، در اطراف رودخانه، به مناسبت ورود آب را شنیدم و اینکه مدام گزارشگر برنامه به خاطر این رویداد ذوق زده به مردم تبریک می گفت، فوق العاده نارحت شدم. وی ادامه داد: چرا مردم اصفهان، از برکات رودخانه زاینده رود، این موهبت خدادادی را ، باید با مشقات فراوان و رضایت و امضای مدیران و مسئولان و .. بهره مند شوند، در صورتی که اقتضای همیشگی اقلیم اصفهان، برخورداری از رودخانه جوشان و خروشان زاینده رود بوده و هست. این شهروند اصفهانی که به همراه سایر دوستان خود بر سر جریان آب حلقه زده بود به مهر گفت: یادم به سالهای نه چندان دوری افتاد که زاینده رود پرآب در گستره اصفهان سرسبز، خودنمایی می کرد و متاسفانه به خاطر کم لطفی مسئولان، باید شاهد خشک شدنش باشیم و روزی که پس از مدتها، زنده می شود را جشن بگیریم.

این شهروند اصفهانی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: به قول یکی از اساتید منابع طبیعی، نگویید زنده رود، بگویید زنده بود!!!کاش زنده رود همیشه زنده می بود. شهروند دیگری نیز به مهر گفت: اکنون که زاینده رود برای بار دیگر حیاتی دوباره یافته است و شادی را به میان مردم آورده باید مردم اصفهان با تدبییر و درایتی دوچندان در حراست از جریان آن کوشا باشند و صرفه جویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا مبادا دیگر شاهد خشک شدن این رودخانه زیبا باشیم . زاینده رود از خرداد ماه سال گذشته خشک گردید که این امر باعث شد تا اصفهانی ها پس از گذشت ده ماه هر روز لحظه شماری کنند تا شهرشان دوباره جان بگیرد. حال باید به این نکته توجه داشت که جریان رودخانه نیز تنها به مدت 105 الی 90 روز استمرار دارد و احتمال خشک شدن آن در صورت بی توجهی شهرداری نسبت به ارائه طرح جهت جریان دائمی آب در شهر وجود دارد. بر اساس مشاهدات خبرنگار مهر، تلاش مامورین شهرداری جهت تمیز کردن بستر رودخانه از صبح امروز بسیار قابل توجه بود تا زاینده رود با آب تمیز و زلال تری به سمت اصفهان حرکت کند، همچنین پس از جریان آب نیز کارگران شهرداری اصفهان با تلاشی مضاعف و بسیار مشغول جمع آوری زباله ها بر روی رودخانه بودند. همچنین به آب انداختن چند قایق در رودخانه نیز از نکات قابل توجهی بود که قایق سواران با حضور در خشکی منتظر بودند تا جریان آب به آنها برسد و آنها سوار بر موج شادی حرکت رودخانه مسیر را ادامه دهند. به گزارش مهر حلقه‌های شادی مردم شور و حال بسیار داشت و مردم با حلقه زدن در سمت و سوی جریان آب نظاره‌گر جریان رودخانه زاینده رود بودند تا بازگشت حیات و عمر دوباره به شهرشان را ببینند. ترافیک خیابان‌های حاشیه رودخانه زاینده رود نیز از دیگر مسائلی است که امروز بسیار جلب توجه می‌کرد، چنانچه سرنشینان خودروها با گذر از پل فلزی و وقتی رودخانه زاینده رود را پر آب می‌دیدند ناگهان به شوق آمده و خدا را شکر می‌کردند. از دیگر صحنه‌های قابل توجه حضور در اتوبوس واحدها و سخنان مردم در اتوبوس بود که صدای سوت و ذوق محصلانی که تازه از مدرسه بیرون آمده بودند و به سمت خانه‌های خود حرکت می‌کردند و صلواتهایی که در اتوبوس فرستاده می‌شود خود نشان از لحظه شماری اصفهانی‌ها دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد