کاش مسئولان در شمال ویلا داشتند تا مردم اذیت نمی‌شدند!

کد خبر: 229370

صرف نظر از اینکه این جاده ها برای میلیون ها نفر از شهروندان این مناطق تنها مسیر دسترسی به پایتخت و سایر نقاط کشور است سالانه میلیون ها مسافر و توریست نیز از این جاده ها رفت وآمد می کنند که به دلیل شرایط بد مسیر مجبورند ساعت ها معطل بمانند و هزینه های سنگینی بابت تاخیر ها بپردازند.

کاش مسئولان در شمال ویلا داشتند تا مردم اذیت نمی‌شدند!

اقتصادایران آنلاین: هیچکس پاسخگوی وضعیت اسفناک جاده های شمال نیست،چه تعطیلات باشد چه نباشد،چه شلوغی باشد چه نباشد، نه وزارت راه و شهرسازی،نه استانداری ها ،نه نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و نه هیچ مسئول دیگری که در طول این سالها بر پشت میز ریاست نشسته ،پاسخ همین سوال ساده را نداده که چرا بعد از 30 سال، 30 سانت بر طول و عرض جاده های شمال اضافه نشده است؟

صرف نظر از اینکه این جاده ها برای میلیون ها نفر از شهروندان این مناطق تنها مسیر دسترسی به پایتخت و سایر نقاط کشور است سالانه میلیون ها مسافر و توریست نیز از این جاده ها رفت وآمد می کنند که به دلیل شرایط بد مسیر مجبورند ساعت ها معطل بمانند و هزینه های سنگینی بابت تاخیر ها بپردازند. اینهمه در حالی است که طراحی این مسیر ها متعلق به بیش از سه دهه پیش است و هرگز پاسخگوی حجم بار ترافیکی موجود در دهه نود نیست.

از چند سال پیش نیزکه طرح اصلاح و عریض کردن مسیر های هراز و فیروزکوه آغازشده به قدری آهسته پیش می رود که توگویی خود به سالها زمان نیازمند است وانگار مدیران دارند با سوزن کوه را جابجا می کنند که اینقدر زمان بر شده است.وقتی در شهری مثل تهران و با حجم بالای رفت آمد مردم و در شلوغترین جای ممکن، مثل میدان جمهوری ؛تونلی مثل تونل توحید در زمانی کوتاه(30ماه) ساخته می شود چرا باید برای عریض سازی یک جاده (و نه ساخت و ساز جدید)چندین سال زمان ببرد وآخرالامر هم نه کسی پاسخگو باشد و نه مردم بتوانند به راحتی از آن عبور کنند.

پیش از این گفته می شد یکی از وزرای سابق یا اسبق راه و ترابری روزی متهم شد که درجایی جاده ساخته که خود ویلا یا مستغلاتی داشته. ظریفی که آنرا شنیده بود به تلخی خندید و گفت :«ای کاش برای ویلای خودشان هم شده جاده ها را بسازند تا مردم هم استفاده کنند و اینقدر اذیت نشوند»اکنون ما نیز به سان آن ظریف همان دعا را می کنیم که خداوند به مسئولین ما در شمال ویلایی دهد تا مردم هم از ثمرات آن بهره مند شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد