بندگان ویژه از منظر قرآن کریم
امامجمعه موقت تهران با بیان اینکه « نابرده رنج گنج میسر نمیشود»، گفت: استقامت و مقاومت در راه حق رمز پیروزی یک ملت است.
فارس: آیتالله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز تهران یکی از مصادیق تقوا را شکر نعمتهای مادی و معنوی خداوند دانست. عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هرکس مروری اجمالی به عناصر اسلام داشته باشد به این باور میرسد که انس با خداوند اساسیترین اصل است که یکی از زیرمجموعههای آن یقین به خداوند است. وی بر همین اساس به فرمایش خداوند در قرآن کریم مبنی بر اینکه «اگر جن و انس هر دو بنا به وظیفه مکلف هستند در صراط حق استقامت کنند ما در این صورت آب فراوانی به آنها مینوشانیم» اشاره کرد و گفت: آب نماد حیات است، بدین معنی که اگر بر روی حرف حق خود ایستادگی کنید مطمئن باشید که بهترین زندگی را در این جهان و آن جهان خواهید داشت. آیتالله خاتمی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم آیات فراوانی درباره استقامت وجود دارد، اظهار داشت: بنده این آیات را به 3 گروه تقسیم کردم؛ گروه اول آیاتی است که میگوید بهشت آن جهان و این جهان از رهگذر مقاومت و استقامت در راه خداوند است. وی گروه دوم این آیات را آیاتی عنوان کرد که مبنای استقامت را مطرح میکنند و گفت: کدام ملت میتواند در برابر دنیای شرک و کفر ایستادگی کند؟ قرآن کریم میفرماید: آن ملتی که وعدههای خداوند را باور داشته باشد، ترس از هیچ قدرتی ندارد چرا که بالاترین قدرت، قدرت خداوند است. آیتالله خاتمی اضافه کرد: ملت ما بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده شکستناپذیر خواهد بود. امامجمعه موقت تهران گروه سوم آیات را عرصههای استقامت دانست که میگویند در چه عرصههایی باید استقامت کرد. وی همچنین به بندگان ویژه خداوند اشاره و اضافه کرد: این بندگان بهترین جای بهشت را دارند و در آن جاویدان هستند؛ اما فردی که در عرصه حرف زدن هرچه دلش خواست میگوید و کاری به حلال و حرام ندارد، در عرصه خوراک به لقمهاش توجه نمیکند و به نگاهش دقت ندارد، نباید انتظار بهشت را داشته باشد. خاتمی همچنین یادآرو شد: بهشت این جهانی را نیز بر اساس فرمایش خداوند متعال باید با استقامت و ایستادگی در مسیر حق به دست آورد. امامجمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: قرآن سنتهایی در جهان، طبیعت، تاریخ و جامعه تعریف میکند و یکی از آنها این است که نابرده رنج، گنج میسر نمیشود.
دیدگاه تان را بنویسید