اعتراض علویان به اردوغان+عکس

کد خبر: 224879

مسلمانان علوی ترکیه از شهرهای مختلف این کشور در آنکارا تظاهراتی گسترده علیه سیاستهای جنگ طلبانه دولت برگزار کرده و تاکید کردند: مردم ترکیه حکومت جنگ نمی خواهند.

اعتراض علویان به اردوغان+عکس

مهر: مسلمانان علوی ترکیه از شهرهای مختلف این کشور به آنکارا آمدند و با برگزاری تظاهراتی گسترده خواسته های خود از دولت اردوغان اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات بیش از 20 هزار نفر بودند که خواستار اعطای حقوق و امتیازهای اجتماعی از سوی دولت به مسلمانان علوی شدند. آنها در شعارها بر این نکته تاکید داشتند که شهروند و زاده خاک ترکیه بوده و از حقوق و امتیازهای اجتماعی سهمی دارند و نباید در این رابطه دولت سیاست تبعیض آمیز داشته باشد. تظاهرات کنندگان معتقدند که دولت آنکارا مسلمانان علوی را در رده های بالای مدیریت دخالت نمی دهد و امروزه در ترکیه مسلمان علوی در پست های حساس سیاسی و مدیریتی سمتی ندارند.

بنابراین گزارش، مقاماتی که از سوی اردوغان منصوب می شوند هرگز از قشر علویان نیستند و این گروه از مسلمانان عملا سهمی از مدیریت در این کشور ندارند. مسلمانان علوی همچنین شعارهایی در زمینه احقاق حقوق از دست رفته خود سر دادند و بر خواسته های شهروندی و اجتماعی شان تاکید کردند. تظاهرات کنندگان با تاکید بر صلح با سوریه از دولت خواستند دست از حمایت مخالفان سوری برداشته و گامهایی برای برقراری آرامش در این کشور بردارد. شهروندان ترک تاکید کردند: مردم سوریه برادران ما هستند و نباید دولت ترکیه با حمایت از مخالفان زمینه های ویرانی و کشتار بیشتر را فراهم آورد. آنان در پلاکارد بزرگی هم این خواسته را با شعار " ما حکومت جنگ طلب نمی خواهیم" مطرح کردند. بنابر این گزارش، اکثر تظاهرات کنندگان عدالت و صلح را مهمترین نیاز جوامع امروز اسلامی دانسته و معتقد بودند دولتها باید به این موضوع توجه بیشتری داشته و در راستای برقراری صلح و عدالت تلاشهای بیشتری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد