حاجی بخشی در زمان جنگ ممنوع التصویر بود

کد خبر: 181562

به‎خاطر دارم زمانی که من در روایت فتح بودم می‎گفتند تصویر حاج بخشی را کار نکنید. اگر تصویر و عکس حاج بخشی در بین مستند کار می‎شد، صدا و سیما اجازه پخش نمی‎داد و مجبور می‎کردند که تصاویر رو حذف کنیم!

هفته نامه پنجره نوشت:

در جبهه گروهی از آدم‎ها بودند که تأثیرات مضاعفی روی دیگران می‎گذاشتند. و این مسأله هیچ ربطی به این ندارد که طرف درس خوانده باشد، روان‎شناسی بلد بوده باشد و خیلی چیز‎های دیگری که امروزی‎ها برای این‎که شخصی بتواند تأثیر مثبتی روی دیگران بگذارد عنوان می‎کنند. در لشگر ۲۷ محمد رسول‎الله چند نفر بودند که می‎توانستند چنین نقشی را بازی کنند یکی حاجی بخشی بود، یکی عمو حسن بود که در دوکوهه می‎دوید و شعار می‎داد. کاری که این‎ها می‎کردند فراتر از جنگیدن بود و خودشان را وقف کسانی کرده بودند که کار آن‎ها جنگیدن بود، با کمترین تجهیزات که بلندگو و چند کیلو شکلات بود به رزمندگان در منطقه روحیه می‎دادند و این روحیه دادن پشت خاکریز خیلی مهم بود. نمی‎دانم دشمن ما از این‎خصوصیت بهره‎مند بود یا نه که فکر نمی‎کنم چنین چیزی بود، چون عموما در جنگ‎‎های مردمی چنین چیزی اتفاقی می‎افتد. شاید عراقی‎ها کسی را که سرود‎های انقلابی بخواند داشتند، ولی حاجی بخشی و عموحسن نداشتند. عموما این افراد در جبهه‎ای می‎توانند نقش‎آفرینی کنند که جبهه‎ای مردمی باشد.
حاجی بخشی از متن جامعه بلند شده بود و خیلی سواد بالایی هم نداشت، اما خداوند یک چیزی به این آدم داده بود که او می‎توانست از این چیزی که خداوند به او داده بود، برای دیگران استفاده کند. چیزی که خداوند به حاجی بخشی داده بود، همان سیم رابط بین حاجی بخشی و رزمنده‎ها بود. حاجی وقتی وارد منطقه می‎شد با خودش شوخی و مزاح و خنده و چیز‎هایی را که برای رزمندگان روحیه بخش بود؛ به‎همراه می‎آورد و خودش هم سیم رابطی بود بین یکسری از آدم‎ها یعنی قلب‎ها را به هم نزدیک می‎کرد، کدورت‎ها را از بین می‎برد. چطوری کدورت را از بین می‎برد، از وقتی می‎آمد می‎گفت کسانی‎که دو روز است که با هم قهر هستید، خدا لعنت کند شیطان را که فلان می‎کند، کسی که پیش قدم شود در سلام دادن خدا فلان می‎کند و تمام چیز‎هایی را که باعث روحیه دادن می‎شد داشت و یک‎بار معنوی هم افزون بر آن.
شخصیتی بود که بعد از جنگ هم بسیجی‎وار زندگی می‎کرد. البته یک عده می‎خواستند حاجی بخشی را به‎نفع خودشان مصادره کنند. به‎نظر من حاجی بخشی زرنگ‎تر از این‎ها بود که بخواهد دم به تله این جور آدم‎ها بدهد و خودش را سیاسی کند. این‎طور نبود که در جمع نسبت به اشخاصی انتقاداتی بکند و در جمع دیگری همان را تزویر کند. حاج بخشی همان چیزی بود که می‎دیدیم و آدم پیچیده‎ای نبود که نشود او را شناخت؛ بسیار ساده زندگی می‎کرد.
بعد از جنگ هم در جبهه فرهنگی در صف اول بود و در جبهه امر به معروف و نهی از منکر که در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن ایجاد شده بود؛ حضور فعال داشت و به اندازه خودش در این جبهه فعالیت می‎کرد و جز چهره‎‎های طلایی دفاع از ارزش‎ها و انقلاب و رهبری بود. بدبختانه با کج نظری‎ها و بعضا کج‎سلیقگی‎ها، چند سال پخش تصویر حاج بخشی از تلویزیون ممنوع بود، در زمان جنگ این اتفاق افتاد.
به‎خاطر دارم زمانی که من در روایت فتح بودم می‎گفتند تصویر حاج بخشی را کار نکنید. اگر تصویر و عکس حاج بخشی در بین مستند کار می‎شد، صدا و سیما اجازه پخش نمی‎داد و مجبور می‎کردند که تصاویر رو حذف کنیم!
حاج بخشی می‎گفت من به ظاهر پدر دو شهید هستم؛ ولی در واقع پدر تمام شهدا هستم و کوله‎بار غم و درد پدر و مادر همه شهدا روی دوش من هم هست و خدا را شاکرم که خداوند این افتخار را به من داد که بتوانم پدر شهید باشم و درد پدر شهدا را درک کنم، بتوانم پدر جانباز باشم تا درد پدر جانبازان را درک کنم، بتوانم جانباز هم باشم تا درد جانبازان را هم بکشم و خدا چون حاج بخشی را دوست داشت، این‎ها را به او داد و الحمدالله خوب زندگی کرد و با ولایت بود و با ولایت هم از دنیا رفت و همان‎طور که حضرت امام فرمود خداوند مرا با بسیجی‎ها محشور کند؛ ان‎شاءالله خداوند او را با شهدای بسیجی، حاج بخشی را هم با بسیجی‎هایش محشور کند، با همان کسانی‎که به آن‎ها شکلات و آبنبات می‎داد، کسانی‎که شب عملیات دست‎شان حنا می‎گذاشت و آن‎ها را می‎خنداند، بچه‎ها شب عملیات کاسه دست‎شان بود و منتظر حاجی بخشی بودند که برود آن‎جا و شب حنابندان را برگزار کند. یقینا در اولین شب ورود حاجی بخشی، امام شهدا و شهدا منتظر او هستند که جشن حنابندان را با حضور حاجی بخشی شروع کنند. خوشا به حال کسانی‎که مثل حاجی بخشی فکر کردند و مثل حاجی بخشی خواهند رفت
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد