انهدام باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران

کد خبر: 1322098

رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام باند سرقت مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران خبر داد.

انهدام باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در شرق تهران تیمی از مجرب‌ترین کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی، برای شناسایی این باند حرفه‌ای تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی افزود: در ابتدا، دو نفر از مال‌باختگان با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی از سرقت اموال خود خبر دادند و بررسی و شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، سارقان با تخریب قفل و کرکره مغازه، اموالی به ارزش حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل مس، برنج و ضایعات را به سرقت برده و با خودروی وانت از محل متواری شدند.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی‌های میدانی و بازبینی دوربین‌های مدار بسته در محل‌های اطراف، دریافتند که سارقان با یک دستگاه خودروی وانت باری چادردار اقدام به سرقت کرده‌اند و با استفاده از بررسی‌های اطلاعاتی، خودروی مورد نظر شناسایی و دو سارقان دستگیر شدند.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در بازجویی‌ها، متهم اعلام کرد که خودروی وانت در زمان سرقت در اختیار برادرش بوده که در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت. با ادامه تحقیقات و جمع‌آوری شواهد بیشتر، پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر دیگر از اعضای باند شد.

وی افزود: متهمان در تحقیقات به سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی اعتراف کردند که ارزش اموال سرقتی ۱۶ میلیارد ریال داشته‌اند. همچنین خریدار اموال مسروقه نیز در عملیات دیگری دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در نهایت، تمامی متهمان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان منتقل شدند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم مرتبط با این باند همچنان ادامه دارد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد