مرگ۲۶۹نفر درتصادف باخودروهای شوتی

کد خبر: 1320054

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت:طبق قانون پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد و اما برخلاف اینکه از سال ۹۸ تصویب شده است که پلیس گمرک در تمامی گمرکات حاضر داشته باشند فقط در ۴۰ نقطه پلیس گمرک مستقر است!

مرگ۲۶۹نفر درتصادف باخودروهای شوتی

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در برنامه صف اول اظهار کرد: بحث برقراری امنیت در کشور برعهده پلیس است و به تناسب نیازهای روز جامعه پلیس جدید به وجود می آید تا ماموریت های خود را انجام دهند. پلیس امنیت اقتصادی هم در سال 98 تشکیل شد و ماموریت های تخصصی خود را برعهده گرفت تا در کنار دیگر پلیس های تخصصی ایفای نقش کند.

وی افزود: اساسی ترین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا است و دومین ماموریت این پلیس بحث مبارزه با جرائم اقتصادی است؛ جرائم اقتصادی انواع و اقسام فراوانی دارد از اخلال در نظام اقتصادی کشور تا پولشویی و فرار مالیاتی و جرائم حوزه بورس و بازار سرمایه تا دیگر موضوعات در این دسته جا دارد. همچنین پلیس گمرک، پلیس مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال از دیگر پلیس های زیرمجموعه پلیس امنیت اقتصادی هستند.

رحیمی با اشاره به دو ماموریت ویژه پلیس امنیت اقتصادی گفت: اول برقراری نظم و انضباط در تمام سطوح زندگی مردم و بعد از آن برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و مرتکب تخلف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به عملکرد پلیس گمرک بیان کرد: طبق قانون پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد و اما برخلاف اینکه از سال 98 تصویب شده است که پلیس گمرک در تمامی گمرکات حاضر داشته باشند فقط در 40 نقطه پلیس گمرک مستقر است! برخلاف اینکه ما از زمان دولت آقای روحانی ابلاغیه داشتیم که در گمرکات مستقر باشیم و 5-6 دستگاه موظف به همکاری شدند اما هیچ همکاری وجود ندارد و ما توانستیم در گمرکات مستقر شویم.

وی ادامه داد: در بررسی محموله های گمرکی طی 6 ماهه ابتدایی سال باید گفت 110 درصد افزایش عملکرد، افزایش 52 درصدی پرونده های قاچاق، افزایش 122 درصدی قاچاق سازمان یافته، افزایش 400 درصدی انهدام باندهای قاچاق و در کشف اسناد جعلی 837 درصد افزایش داشته ایم و ارزش ریالی پرونده های مجرمانه افزایش 4 هزار درصدی داشته است.

رحیمی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اعلام کرده است که کالای قاچاق باید مورد آماج مبارزه قرار بگیرد، بیان کرد: باید ریشه یابی شود که پدیده خودروی شوتی چگونه به وجود آمده است و چرا برخی از مسئولان می گویند با رانندگان این خودروها جلسه داشته اند! چرا باید اینها رسمیت داشته باشند؟

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: از اواخر سال گذشته یک قرارگاه به نام "شهید رومیانی" که توسط خودروهای شوتی به شهادت رسید تشکیل دادیم تا با پدیده خودروهای شوتی برخورد کنیم، در گام اول در محورهای مواصلاتی با این خودروها برخورد می کنیم و تا کنون چندین باند خودروهای شوتی را منهدم کردیم.

وی ادامه داد: در سال 1402 تعداد 1254 نفر بر اثر تصادف با خودروهای شوتی جان خود را از دست داده اند و 1562 نفر مجروح و مصدوم شدند و همچنین در سال 1403 تعداد 269 نفر در تصادف با خودروهای شوتی جان خود را از دست دادند و 323 نفر مجروح و مصدوم شدند.

رحیمی تصریح کرد: یکی از پرونده هایی که در حال رسیدگی است مربوط به سواستفاده از فقر 2 هزار و 700 نفر از مددجویان بهزیستی است که کلاهبرداران با استفاده از کارت ملی آنها شرکت تاسیس کرده اند و دفاتر حسابداری را با اسم آنها تشکیل داده اند و در حال کسب و کار غیرمجاز هستند! در ازای این کار تنها 5 میلیون تومان داده می شود. یکی از متهمانی که دستگیر شده است بالغ بر 80 همت با سواستفاده از افرادی که فقیر هستند، کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: بیش از 99 و نیم درصد خودروهایی که شوتی هستند و یا کالای قاچاق جابه‌جا کرده اند بعد از توقیف بلافاصله آزاد می شوند! باید بررسی شود چرا قانون اجرا نمی شود و این خودروها توقیف نمی ماند و بلافاصله به چرخه برمی گردد؟! برخی از این خودروها حتی 10 بار توقیف و بلافاصله آزاد شده اند!

وی گفت: در زمینه فرار مالیاتی باید بگویم که ارتباط خوبی بین مجموعه پلیس و سازمان مالیاتی وجود دارد و از ابتدای سال تا کنون 172 فقره پرونده با ارزش 3 همت 273 متهم دستگیری داشته ایم و همچنین باید بگویم که در بحث پولشویی با مرکز مقابله با پولشویی ارتباط خوبی داریم و 51 پرونده بزرگ و مهم پولشویی رسیدگی و 95 نفر دستگیر و بالغ بر هزار و 564 میلیارد تومان اموال شناسایی و به بیت المال برگشت داده شده است.

رحیمی با بیان اینکه پلیس در کشف جرائم اقتصادی تخصصی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال تا کنون در زمینه بازگشت بیت المال و شناسایی و دستگیری افرادی که در بانک ها اقدام به پرداخت وام های غیرمجاز می کردند تعداد 64 پرونده به ارزش 2.8 همت تشکیل داده شده و 89 نفر هم دستگیر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: شماره 096300 مربوط به پلیس امنیت اقتصادی است و مردم می توانند هرگونه خبر و اطلاعاتی که راجع با قاچاق کالا، قاچاق سوخت، قاچاق دام، پولشویی، زمین خواری و ... دارند را با این شماره به پلیس اطلاع بدهند.

وی در پایان بیان کرد: بیش از 869 تماس مردم با این شماره منجر به ماموریت و کشف تخلف شده است./تسنیم

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد