ورود سامانه بارشی جدید از فردا | امروز هوای کدام استان ها بارانی است؟ + نقشه

کد خبر: 1318249

امروز در شرق گیلان، مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

ورود سامانه بارشی جدید از فردا | امروز هوای کدام استان ها بارانی است؟ + نقشه

امروز در شرق گیلان، مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. 

فردا آسمان اکثر مناطق کشور صاف است و از اواخر وقت سامانه بارشی از شمال غرب وارد ایران می‌شود.

هشدار بارندگی برای ۱۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارندگی در ۱۸ استان از احتمال آب‌گرفتگی، خسارت به کشاورزان، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری و سقوط اشیا خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس هشدار سازمان هواشناسی امروز برای ارتفاعات در مازندران و شرق گیلان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی، زنجان، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه، نیمه شرقی لرستان، شمال غرب سمنان، شمال شرق خوزستان، هرمزگان، ارتفاعات در جنوب و مرکز کرمان و شرق و جنوب شرق فارس رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

فردا سه‌شنبه این وضعیت برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات استانهای تهران و البرز و ارتفاعات در شمال و غرب و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، چهارشنبه برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، گیلان و غرب مازندران، پنجشنبه برای شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گلستان، نیمه شمالی خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و روز جمعه 13 مهرماه برای جنوب و مرکز اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان برقرار است.

این شرایط آب‌ و هوایی اثر مخاطره احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات را به‌دنبال دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده مردم از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

همچنین احتیاط در فعالیت کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار دیگری از افزایش گرادیان فشاری تا روز جمعه در برخی مناطق از جمله کرمان، شرق فارس، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کرمانشاه،  کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین، البرز و تهران، قم،  سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و نوار شرقی خراسان جنوبی خبر داد.

وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات از جمله پیامدهای این شرایط آب و هوایی است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد و ..، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال از جمله توصیه‌های هواشناسی در رابطه با افزایش گرادیان فشاری است./ تسنیم

هفته‌ای پر بارش تا آخر هفته

​رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید و پی‌درپی از شمال غرب کشور از روز سه‌شنبه (۱۰ مهر) و چهارشنبه (۱۱ مهر) خبر داد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه (۱۱ مهر) موج جدید بارش‌ها از شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود، گفت: امروز (دوشنبه، ۹ مهر) در شرق گیلان، غرب مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا (سه‌شنبه، ۱۰ مهر) آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود و از اواخر وقت سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه، در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده رخ خواهد داد؛ همچنین، روز پنجشنبه (۱۲ مهر) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

به گفته ضیائیان؛ از روز دوشنبه تا چهارشنبه افزایش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود. دریای خزر امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز، قسمتی ابری، به‌تدریج افزایش ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۱۳ و ۲۰ و فردا، قسمتی ابری، به‌تدریج کاهش ابر و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد