دادستان کل کشور: علت دقیق حادثه معدن طبس مشخص نیست

کد خبر: 1317907

دادستان کل کشور گفت: علت دقیق حادثه معدن طبس هنوز مشخص نیست و کسی نمی‌تواند هیچ گونه اظهار نظر قطعی انجام دهد.

دادستان کل کشور: علت دقیق حادثه معدن طبس مشخص نیست

دادستان کل کشور گفت: علت دقیق حادثه معدن طبس هنوز مشخص نیست و کسی نمی‌تواند هیچ گونه اظهار نظر قطعی انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد عصر شنبه در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت حادثه معدن زغال سنگ معدنجو طبس که با حضور استاندار در دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان درخواست کردیم که بازپرس ویژه تعیین شود و اقدامات قضایی آغاز شده است.

وی گفت: بازپرس ویژه اسناد و مدارک را جمع آوری می‌کند و بخش‌هایی که نیاز به نظر کارشناسی است ارجاع می‌دهد لذا باید منتظر نتیجه و اظهار نظر قضایی بازپرس باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تا آن زمان هیچ فردی مجاز به اظهار نظر نیست چون تخصص این کار را نداریم و بازپرس هم بر اساس نظرات کارشناسان نظر قضایی خواهد داد.

وی افزود: ولی ما تاکید کردیم که رسیدگی به پرونده معدن طبس با دقت باید تسریع شود و اقدامات حمایتی از خانواده فوت شدگان و مصدومان نیز با پیگیری مدیران اجرایی و قضایی انجام شده است.

موحدی آزاد گفت: بخشی از مبالغ پرداخت شده و بخش دیگری را قول دادند به زودی و قبل از صدور رای قطعی از سوی شرکت بیمه پرداخت شود.

وی بیان کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت حمایتی و بلاعوض به حساب امانی دادگستری واریز که بخشی از آن به خانواده‌ها پرداخت شده و بخشی هم بعد از طی مراحل قانونی که به چه کسانی باید پرداخت شود و این مبالغ در اختیار سرپرست خانوار است.

دادستان کل کشور گفت: رئیس کل دادگستری پیگیری کرده که مستمری این افراد هم برقرار شود و دیه نیز قبل از صدور رای به افراد فوت شده و صدمه دیده پرداخت شود.

وی اضافه کرد: همان نیمه شب حادثه که اطلاع پیدا کردیم، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در محل حضور پیدا کردند همچنین سایر مسئولان و مدیریت خوبی از جهات مختلف انجام شد.

موحدی آزاد با اشاره به همکاری خانواده‌ها در رسیدگی به این حادثه گفت: از همه مسوولان و ادارات ذیربط که برای نجات محبوس شدگان و خارج کردن فوتی‌ها تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

دادستان کل کشور صبح امروز شنبه هفتم مهرماه با استقبال استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان استان وارد بیرجند شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای بیرجند، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

شرکت در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان خراسان جنوبی، افتتاح ساختمان دادگاه صلح شهرستان بیرجند و جلسه بررسی ابعاد حادثه معدن از دیگر برنامه‌های وی در سفر یکروزه به خراسان جنوبی بود.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

بلافاصله بعد از وقوع حادثه عملیات امداد و نجات شروع شد و وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافتند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که یکی از مصدومان پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شد و شمار جانباختگان به ۵۰ نفر رسید./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد