احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران /از تردد اطراف رودخانه فرحزاد خودداری شود

کد خبر: 1317679

معاون فرمانداری تهران:از اوایل وقت شنبه ۷ مهر تا پایان همان روز، مناطق مختلف تهران، به‌ویژه ارتفاعات، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد موقتی و کاهش دما خواهند بود.

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران /از تردد اطراف رودخانه فرحزاد خودداری شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار قرمز و نارنجی و احتمال وقوع سیل در این استان به ویژه ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال انسداد راه‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، حامد یزدی مهر عصر جمعه از صدور هشدار توامان نارنجی و قرمز هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی با هشدار نارنجی از اواخر وقت امروز جمعه ششم مهرماه تا صبح یکشنبه هشتم مهرماه و هشدار قرمز از اوایل وقت فردا شنبه هفتم مهرماه تا پایان همان روز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه برای هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی مخاطراتی نظیر؛ رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد احتمال تگرگ، کاهش دما، در ارتفاعات بالادست بارش برف در استان تهران به ویژه مناطق شمالی، دامنه و ارتفاعات استان پیش بینی شده است، گفت: از همه مردم می‌خواهیم با توجه به احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اتراق و توقف کنار رودها اکیدا خودداری کنند.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، مه و کاهش شعاع دید به ویژه در ارتفاعات بارش برف و گاهی کولاک برف در قله‌ها توصیه کرد: از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت گردی و کوهنوردی و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع بطور جدی اجتناب شود.

یزدی مهر بر ضرورت آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی تاکید کرد و در خصوص استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده نیز هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به ساکنان ارتفاعات شمال و شمال شرق استان تهران در فیروزکوه، دماوند، پردیس، شمیرانات و امامزاده داوود هشدار داد و یادآور شد: تمهیدات لازم را در خصوص فعالیت سامانه بارشی پیش بینی شده داشته باشند و با رعایت نکات ایمنی و خودداری از تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی به کاهش خطرات احتمالی کمک کنند.

یزدی مهر تاکید کرد: با توجه به شدت سامانه پیش بینی شده احتمال انسداد راه‌ها در مناطق مورد هشدار به واسطه بروز سیلاب وجود دارد لذا توصیه اکید مدیریت بحران به همه مردم و شهروندان و افرادی که قصد تردد در این مناطق را دارند این است که در صورت عدم ضرورت در مسیرهای کوهستانی و مورد هشدار حاضر نشوند.

از تردد اطراف رودخانه فرحزاد خودداری شود 

بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران منطقه ۵، از شهروندان، باغداران، گردشگران و اهالی محله فرحزاد تقاضا می‌شود از نزدیک شدن به بستر رود دره فرحزاد جدا خودداری نمایند و نکات ایمنی را در زمان وقوع سیلاب های فصلی احتمالی رعایت کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد