کاظمی: مکلف به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستیم

کد خبر: 1317075

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از سیاست‌های مهم ما توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی: مکلف به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستیم

علیرضا کاظمی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقام و جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال و با گرامیداشت مقام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خاصه سردار سلیمانی گفت: یقیناً این گونه مجالس که با یاد شهدا برگزار می‌شود؛ مورد توجه و عنایت آنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی افراد ارزشمند و انقلابی و منابع و سرمایه‌های کشور را از دست دادیم؛ گفت: با این حال یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است، نعمت جنگ تحمیلی بود. اگر جنگ تحمیلی نبود امروز این استقلال کشور، استقرار نظام اسلامی و این استمرار نعمت نظام الهی را نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جنگ تحمیلی همه چیز برایمان داشت؛ گفت: تمامی مؤلفه‌های ارزشمند ملی و دینی در جنگ تحمیلی ما وجود داشت و اگر امروز به جنگ می‌پردازیم و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به دلیل این است که بهترین و چکیده رزش‌های دینی و ملی ما در آن تجمیع شده است.

ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از سیاست‌های مهم ما توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی با بیان اینکه بزرگترین مزیت رقابتی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با دنیای استکبار فرهنگ ایثار و شهادت است؛ افزود: تمام مؤلفه‌های قدرت ما در حوزه‌های مختلف کشور در سایه همین یک مؤلفه حاصل شده و به دست آمده است لذا دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا این فرهنگ جهاد ایثار و شهادت را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه برای آموزش و پرورش جنگ و خاطرات آن بسیار ارزشمند است؛ گفت: خاطرات هر یک از رزمندگان بسیار ارزشمندتر از ده‌ها صحبت مسئولین در مورد دفاع مقدس است. ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم.

کاظمی یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این وظیفه را هم با استفاده از همه ظرفیت‌های خود اعم از کتاب درسی، برنامه‌های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران و حضور در مزار شهدا پیگیری خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ما باید خاطره گویی خاطره خوانی کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس را به دل مدرسه ببریم. خوشبختانه بسیج دانش آموزی پرچمدار این عرصه بوده و ۴۰ هزار مراسم یادواره شهید در مدارس برگزار نموده است./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد