آخرین جزئیات امدادرسانی به حادثه انفجار معدن طبس / تعداد جانباختگان به ۳۸ نفر رسید

کد خبر: 1316927

تعداد جانباختگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس به ۳۸ نفر رسیده، امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد و از روز گذشته تیم‌های تخصصی معدن به همراه امدادگران مشغول تخلیه گاز متان در تونل‌ها بودند؛ بر همین اساس مسوولان امیدوارند که امروز بعدازظهر به سایر کارگران محبوس دسترسی یافته و عملیات امدادرسانی نیز به پایان برسد.

آخرین جزئیات امدادرسانی به حادثه انفجار معدن طبس / تعداد جانباختگان به ۳۸ نفر رسید

امروز سوم مهرماه در حالی سپری می شود که هر لحظه اخبار تازه ای از انفجار معدن زغال سنگ طبس می رسد. شب ۳۱ شهریور ماه بود که خبر نشت گاز متان و انفجار در سه بلوک معدن طبس و گرفتار شدن حدود ۷۰ کارگر در معدن اعلام شد. در پی این حادثه و با اعلام استاندار خراسان جنوبی، متاسفانه تاکنون ۳۸ کارگر کشته و ۲۴ نفر نیز زخمی شدند و متاسفانه هنوز تعدادی از کارگران در انتهای تونل بلوک C  این معدن گرفتار هستند و از شرایط آنها اطلاعاتی در دست نیست.

حضور نیروهای امدادی از همان لحظات اولیه

دکتر پیرحسین کولیوند - رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن حضور در محل حادثه گفت که امدادگران به همراه ۹ دستگاه عملیاتی و ۲ بالگرد از لحظات اولیه این حادثه در محل حضور دارند. در حال حاضر تعدادی از معدنچیان در بلوک C این معدن، محبوس هستند و عملیات رهاسازی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر همچنان ادامه دارد. 

همچنین بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ۱۱ تیم تخصصی عملیاتی به همراه ۳۵ نیروی امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در تلاش برای رهاسازی محبوسین این معدن هستند.

مجروحان به بیمارستان منتقل شدند 

جعفر میعادفر - رئیس سازمان اورژانس کشور نیز درباره مجروحان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این حادثه تاکنون ۲۴ مصدوم برجای گذاشته که ۱۴ نفر از آنها به صورت سرپایی درمان شدند و در حال حاضر ۱۰ نفر به بیمارستان  شهید مصطفی خمینی واقع در طبس انتقال داده شده‌اند. همچنین در این عملیات، ۱۳ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس مشارکت دارند و امکانات اورژانس تا اعلام پایان حادثه، در محل حضور دارند.

تعداد جانباختگان به ۳۸ نفر رسید

کمبود لجستیک و سردخانه نداریم

حسین ظفری - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کار جستجو روی کانال B روز گذشته به اتمام رسید که چهار پیکر از آن کشف شد. همچنین کانال C  دارای دو تونل است که به علت غلظت گاز متان، کار یکی از تونل ها به پایان رسیده و تونل دوم نیز امروز به پایان می رسد.

وی افزود: شب گذشته با کشف یک پیکر دیگر تعداد جانباختگان به ۳۸ نفر رسید، متاسفانه تعدادی از کارگران هنوز در تونل دوم کانال C محبوس هستند که امیدواریم حالشان خوب باشد اما بر اساس شرایط به نظر می‌رسد احتمال افزایش شمار فوتی‌ها وجود داشته باشد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سوال که کمبود لجستیک و سردخانه برای نگهداری از اجساد وجود دارد یا خیر؛ افزود: خیر این مسائل صحت ندارد و از ظرفیت خود استان خراسان جنوبی در حال استفاده هستیم. همچنین  استان همجوار یعنی استان یزد نیز در حال کمک رسانی به این حادثه هستند.

امروز عملیات به پایان می‌رسد

محمد علی کاووسی - مدیر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز درباره آخرین جزئیات عملیات امدادرسانی به حادثه معدن طبس گفت: بر اساس ارزیابی‌ها مشخص شد احتمال نجات افراد در کانال B بیشتر باشد؛ به همین دلیل ابتدا عملیات نجات از این قسمت شروع شد و خوشبختانه توانستیم ۱۷ نفر را نجات دهیم و اصل علمی تریاژ در این عملیات اجرا شد و تعدادی از آنها هنوز در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: از روز گذشته تیم های تخصصی معدن به همراه امدادگران ما مشغول تخلیه گاز متان در تونل ها بودند و خداروشکر موفق شدند امروز غلظت گاز متان را کاهش دهند و از دو جهت، این تیم ها در حال ورود به تونل ها هستند تا بتوانند به بقیه کارگران دسترسی پیدا کنند.

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: امیدواریم تا امروز بعدازظهر عملیات به پایان برسد و به سایر افراد نیز دسترسی پیدا کنیم.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد