بارندگی در نیمه شمالی کشور / هوای تهران خنک می‌شود

کد خبر: 1316897

امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و از بعدازظهر در گیلان، مازندران، گلستان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. این شرایط فردا تا آخر هفته برای استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات رشته‌کوه البرز پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی در نیمه شمالی کشور /  هوای تهران خنک می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های جنوبی کشور از فعالیت سامانه بارشی در ۳ استان و خنک‌تر شدن هوا در پایتخت خبر داد.

به گزارش تسنیم، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ امروز سوم مهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی مناطق گیلان شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهیم بود. همچنین، برای فردا چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و کاهش دما برای شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: روز پنج‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود. این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه خواهند داشت.

وی از وزش باد همراه با گردوخاک در غرب و شمال غرب کشور برای امروز خبر داد و افزود: این شرایط در روز چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور نیز رخ خواهد داد. همچنین در بیشتر مناطق کشور روند کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز برای فردا و پس‌فردا مواج و متلاطم خواهند بود.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: در تهران امروز بعدازظهر وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک در بخش‌های غربی و جنوب غربی استان پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: تهران در روزهای آینده خنک‌تر خواهد شد.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: ظهر جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر (در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی با تاکید بر تنگه هرمز)

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در شرق خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۴، پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ و جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اوایل وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۴

زمان پایان: پیش از ظهر جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بین ۱.۸ تا ۲.۴ متر در مناطق دور از ساحل

منطقه اثر: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۴، پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ و جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و نیمه سنگین، احتمال خسارت به کشتی ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تاسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، محدودیت تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل و فعالیت های سکوهای نفتی

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد