نسل Z در آستانه ورود به صنعت داروسازی

کد خبر: 1316800

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به مشکلات صنعت داروسازی کشور، به راهکارهای رئیس جمهور برای کاهش این مشکلات اشاره کرد.

نسل Z در آستانه ورود به صنعت داروسازی

سیدحیدر محمدی، در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما که بعد از ظهر دوشنبه در سالن کنفرانس سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: یکی از ابعاد بزرگ ایران فارما، پررنگ شدن حس افتخار کشور در حوزه دارو است.

وی افزود: هر سال وفاق بین زنجیره دارو در ایران فارما بیشتر می‌شود و هر سال دستاوردهای جدیدتری در این رویداد ارائه می‌شود.

محمدی ادامه داد: توسعه یافتن حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه که امسال به بیش از ۷۰۰ نماینده رسیده، از مهم‌ترین وجوه ایران فارما بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از وجوه برتر نمایشگاه ایران فارما، حضور دست‌اندرکاران و متولیان نهادهای بالادست در این رویداد و آشنایی رودررو با دستاوردها و دغدغه‌های دارویی کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: از دغدغه‌های مهم ما در حوزه دارو، نمایش توانمندی‌های داخلی در این حوزه به کشورهای خارجی است که ایران فارما با حضور نمایندگان خارجی، این امکان را ایجاد کرده است.

محمدی در ادامه نشست خبری، به وضعیت صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت‌های داروسازی با مشکل رفع تعهد ارزی مواجه اند و البته با کمک بانک مرکزی مهلت‌های رفع تعهد ارزی شرکت‌های داروسازی مجدد تمدید شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما در ابتدای سال کاهش ۱۷ درصدی تولید را شاهد بودیم و یکی از دلایل آن این است که ارز دارو تغییر نرخ داشت که موجب منطقی شدن مصرف می‌شود. از طرفی هم شرکت‌های داروسازی با مشکل نقدینگی مواجه هستند، البته همت دولت و رئیس جمهور موجب شد که گشایش‌هایی رخ دهد.

وی افزود: رئیس جمهور جلسه ویژه‌ای برای حل مشکلات دارویی برگزار کرد و با توجه به اشراف کامل وی به این حوزه، راهکارهایی هم برای حل مشکل ارائه داد؛ یکی از پیشنهادهای رئیس جمهور این بود اعتبارات دارو از بودجه عمومی تأمین شود. یکی دیگر از راهکارها آن بود که اعتبارات مستقیماً به شرکت‌های تأمین کننده چه شرکت‌های تأمین و چه پخش پرداخت شود. البته برای این موضوع باید مصوبه هیأت وزیران را داشته باشیم و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

محمدی ادامه داد: امیدواریم بانک‌ها تسهیلات لازم را به شرکت‌های دارویی پرداخت کنند. به جز تسهیلات قبلی از ۵۰ هزار میلیارد تسهیلات ریالی که امسال تعلق گرفته بخش اعظم آن به دست شرکت‌های دارویی نرسیده است.

نسل Z در آستانه ورود به صنعت داروسازی

مهدی پیرصالحی عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: ایران فارما بزرگ‌ترین رویداد صنعت داروسازی کشور است که با حضور وزیر بهداشت، معاونین وزیر، رئیس کمیسیون بهداشت و دیگر مسئولان کشوری و صنعتی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ایران فارما فرصتی ویژه برای تبادل دانش و تجربیات در صنعت داروسازی فراهم می‌کند.

پیرصالحی ادامه داد: در طول سه روز برگزاری این نمایشگاه، ۳۶ رویداد مهم شامل پنل‌های تخصصی، نشست‌های دانشجویی، سخنرانی‌ها، جلسات B2B و تورهای فناورانه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این رویداد نه‌تنها بستری برای تقویت همکاری‌ها در صنعت داروسازی فراهم می‌کند، بلکه به طور ویژه بر نسل جوان و آینده‌ساز این صنعت تمرکز دارد.

پیرصالحی تاکید کرد: اهمیت نقش دانش‌آموختگان تازه‌نفس و توانمندی‌های نسل Z در آینده داروسازی کشور در نهمین دوره ایران فارما مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این دوره ایران فارما با پنل ویژه نسل Z در آستانه ورود به صنعت داروسازی آغاز می‌شود.

همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف

محمد عبده زاده رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: ایران فارما امسال با توجه به اهداف دولت در راستای وفاق ملی، با شعار «همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف» برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره ایران فارما با تمرکز حداکثری نمایندگان کشورهای خارجی خواهد بود.

عبده زاده گفت: وجه مشخصه ایران فارما در این دوره، پنل‌های تخصصی و مشارکت دانشجویان و نشست‌های گسترش صادراتی است.

وی افزود: امسال برای ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان جهت گسترش صادرات و حضور در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد