۳۴ فوتی و ۲۰ مصدوم آمار جدید حادثه انفجار معدن طبس

کد خبر: 1316477

فرماندار طبس اعلام کرد: آخرین وضعیت امدادرسانی معدن طبس شمار فوتی‌ها به ۳۴ نفر رسیده است.

۳۴ فوتی و ۲۰ مصدوم آمار جدید حادثه انفجار معدن طبس

محمد علی رحیمی فرماندار شهرستان طبس، بیان کرد: تعداد فوتی‌های حادثه انفجار معدن طبس به ۳۴ نفر رسیده است و همچنین تعداد مجروحین این حادثه ۲۰ نفر بوده است.

حوزه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

وزیر کشور که ریاست ستاد بحران را دارد، ظهر امروز وارد طبس شد تا در خصوص این حادثه و دیگر مفقودینی که هنوز در بلوک سی هستند، تدابیر لازم را بیاندیشند..ایسنا

تعدادی از فوتی‌ها و مصدومان انفجار معدن طبس بردسکنی هستند

فرماندار بردسکن گفت: متأسفانه تعدادی از فوت شدگان و مصدومان حادثه تاسف بار انفجار معدن ذغال سنگ شهر طبس در استان خراسان جنوبی از شهرستان بردسکن هستند.

علی دهقان‌زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن تسلیت به خانواده حادثه دیدگان انفجار معدن شهرستان طبس اظهار کرد: گرچه هنوز آمار دقیقی در خصوص تعداد فوت شدگان و مصدومان این حادثه ناگوار به ما اعلام نشده اما بر اساس آمارهای اولیه ۴ تا ۵ نفر از کارگرانی که جان خود را از دست داده‌اند بردسکنی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان بیشتر از آمار فوت شدگان است، خاطرنشان کرد: آمار نهایی فردا دوشنبه اعلام خواهد شد.

فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه در حال حاضر آمبولانس برای انتقال فوت شدگان از شهرستان طبس به بردسکن اعزام شده است، بیان کرد: تاکنون هیچ تقاضای کمکی از شهرستان طبس نداشته‌اند.

به گفته مقام‌های مسئول ساعت ۲۱ یکشنبه شب به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال سنگ شرکت «معدنجو» در حومه طبس انفجاری رخ داده که به مسدود شدن راه‌های خروجی این معدن انجامیده است.

در پی این انفجار در استان خراسان جنوبی دست‌کم ۳۲ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی از کارگران هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند. مسئولان استانی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد