خبر داغ برای کنکوری ها | تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری

کد خبر: 1313452

معاون آزمون های سازمان ملی سنجش از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تا روز سه شنبه۲۰ شهریور ماه خبر داد.

خبر داغ برای کنکوری ها | تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب‌رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تا۲۰ شهریور خبر داد.

به گزارش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، علی صدر گفت: انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از ۱۴ شهریور آغاز شده و قرار بود تا ۱۸ شهریور ادامه داشته باشد که تا ۲۰ شهریور تمدید شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۱۵ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است در اسرع وقت به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

صدر تاکید کرد: اصلاحات و رشته محل‌های جدید مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته نیز منتشر شده است و داوطلبان در صورت تمایل می توانند کدرشته‌های انتخابی خود را در مهلت اعلام شده مشاهده و ویرایش کنند.

معاون آزمون های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور این را هم گفت که تاکنون بیش از ۴۳ هزار داوطلب نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، اقدام کرده‌اند و این دسته از متقاضیان می توانند با توجه به اصلاحات مندرج در اطلاعیه منتشر شده برای دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، تا پایان روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته یا مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

صدر به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌ها و به خصوص اطلاعیه صادر شده در مورد اصلاحات دفترچه‌های انتخاب رشته تاکید کرد و گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود به منظور انتخاب رشته بهینه از سامانه انتخاب رشته مجازی در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بهره‌برداری کنند. همچنین داوطلبان پس از انتخاب رشته و تأیید نهایی کدرشته‌های انتخابی، شماره ۱۶ رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. نوبت دوم آزمون سراسری نیز روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه با رقابت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی برگزار شد.

نتیجه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی از روز ۹ شهریور ۱۴۰۳ روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد