تازه‌ترین اخبار اربعین از مرز مهران

کد خبر: 1310757

امروز اربعین حسینی است و کسانی که در راه پیاده روی اربعین قدم گذاشته اند، به وصال معشوق رسیده اند و عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند.

تازه‌ترین اخبار اربعین از مرز مهران

اربعین حسینی این قصه ناتمام، و دل عاشقانی که رفته اند و توان دل کندن ندارند.سخت است دلت تنگ کربلا و حال و هوای اربعین در حرمش باشد و بخواهی و نشود که به زیارتش بروی.

این روزها شهر مهران شاهد حضور پرشور و شوق زائرانی بود که گرمای بالای 50 درجه و خستگی راه ذره ای از عشق و ارادت آنها بحث حضرت یار کم نکرد.

باید در پایانه ی مرزی مهران باشی و این حجم عشق را با چشمان خود ببینی، اشک شوق بر گونه های زائران سرازیر می شود، زن و مرد، پیر و جوان، خردسالان و کودکان همه آمده اند تا بار دیگر در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

تردد بیش 2 میلیون و 600 هزار نفر از مرز مهران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از تردد دو میلیون و 654 هزار و 813 نفر در مرز بین المللی مهران از ابتدای ماه صفر تا شبانه روز گذشته خبر داد.

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در مرز مهران اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا 24 ساعت گذشته دو میلیون و 654 هزار و 813 نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه همچنین در شبانه روز گذشته 153 هزار و 306 نفر این مرز را برای تردد انتخاب کردند، افزود: از این تعداد 141 هزار و 593 نفر از طریق این مرز به کشور ورود داشته اند.

چشمه خاور افزود: همچنین در شبانه روز گذشته تعداد ده هزار و 713 نفر نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند‌‌.

امنیت پایدار در تمام نوار مرزهای خاکی و آبی کشور برقرار است 

فرمانده مرزبانی کشور گفت: امنیت پایدار در تمام نوار مرزهای خاکی و آبی کشور با استفاده از انواع تجهیزات و امکانات نوین نظامی و امنیتی به همت مرزبانان غیور ایران اسلامی برقرار است.

سردار احمد علی گودرزی افزود: علاوه بر مرزهای ششگانه استان های غربی، شرایط تردد زائران اتباع خارجی در مرزهای سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز رصد می شود.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به همکاری های مشترک این نیرو و طرفهای عراقی در تامین امنیت و ایمنی زائران اربعین گفت: گشت های مشترکی با مقامات نظامی عراق در مسیرهای تردد زائران انجام می شود که حاصل دیپلماسی قوی و مداوم 2 کشور همسایه است.

سردار احمدعلی گودرزی افزود: زائران داخلی و خارجی در اربعین امسال در مقایسه با سنوات گذشته، بدون مشکل و چالش امنیتی خاصی از مرزهای کشور در حال تردد هستند.

وی افزود: قبل از شروع اربعین تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران انجام شد و در این راستا 124 جلسه هماهنگی و رایزنی با مسوولان عراقی در سطح فرماندهان نظامی ارشد و استانی برگزار شد.

سردار گودرزی از این نیرو به عنوان یکی از پل های ارتباطی بین عراق و ایران یاد کرد و گفت: تسهیل در تردد ایمن زائران حاصل جلسات متعدد مجموعه انتظامی و دیگر مسوولان کشور در سطح کلان و استانی است.

یک میلیون و 400 هزار بطری آب و 14 هزار قالب یخ در سرخانه نیکبخت موجود است  

 حسن بهرام‌نیا از سردخانه شهید نیکبخت واقع در شهرک صنعتی اسلامیه بازدید کرد و در جریان میزان بطری آب معدنی و یخ دپو شده قرار گرفت.

استاندار ایلام در این بازدید با قدردانی از همه دست اندرکاران این حوزه، گفت: در بازدید از انبار ذخیره آب معدنی و یخ شهید نیکبخت واقع در شهرک صنعتی اسلامیه، خوشبختانه مشکلی در تامین آب و یخ برای استفاده زوار وجود ندارد.

وی افزود: در این سردخانه هم اکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار بطری آب معدنی و 14 هزار قالب یخ موجود است.

به گزارش تسنیم، استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است، اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و 600 هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد