احراز هویت ۱۷ نفر از فوتی های حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی

کد خبر: 1310165

باتوجه به تعداد بالای اجساد کار احراز هویت و تعیین علت فوت درگذشتگان حادثه از ساعت چهاربامداد چهارشنبه آغاز و همچنان ادامه دارد .

احراز هویت  ۱۷ نفر از فوتی های حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی

مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از حضور بیش از ۳۰ امدادگر و نجاتگر در امدادرسانی به مصدومان اتوبوس زائران پاکستانی خبر داد و آخرین وضعیت مصدومیت زائران پاکستانی را تشریح کرد.

اشکان موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ساعت ۲۱:۵۴ شب گذشته ۳۰ مرداد، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی که قصد عزیمت به کربلای معلی را داشت در جاده دهشیر_میدان امام خمینی_روبروی پاسگاه دهشیر از مسیر خود منحرف و پس از برخورد با دیوار اداره آموزش و پرورش دهشیر، واژگون و گزارش وقوع این حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان یزد اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام و از ٢١ مصدوم حادثه، ۷ نفر به بیمارستان شهرستان تفت و ۱۴ نفر به بیمارستان ابرکوه انتقال یافتند و ۲۸ نفر نیز در دم جان باختند.

اسامی مصدومان

موسوی افزود: با انتقال ۷ مصدوم پاکستانی حادثه واژگونی اتوبوس به بیمارستان شهید بهشتی تفت، تمام اقدامات تشخیصی و درمانی برای آنان انجام شد. یک مصدوم با سطح هوشیاری مطلوب در بخش آی سی یو بستری شد همچنین صبح امروز برای سه مصدوم بستری در بخش جراحی، خدمات ارتوپدی و جراحی انجام شد. یک مصدوم بستری در بخش اورژانس این مرکز درمانی، حال مساعدی دارد. یک مصدوم دیگر این بخش به دلیل شکستگی فک و صورت در حال دریافت خدمات گوش و حلق و بینی است و مصدوم دیگری هم نیاز به جراحی دارد.

آخرین وضعیت مصدومان زائران پاکستانی

موسوی درباره ۱۴ مصدوم پاکستانی منتقل شده به بیمارستان ابرکوه گفت: تا این لحظه هفت مصدوم مرخص شدند. یک مصدوم دچار شکستگی ساق پا بود که صبح امروز جراحی و به بخش منتقل شد. مصدوم دیگر در بخش آی سی یو این مرکز درمانی، حال مساعدی دارد و جهت کنترل بیشتر علائم، همچنان در این بخش بستری است. پنج مصدوم حادثه به دلیل ضربه، در بخش اورژانس بسر می برند.

وی افزود: هفت مصدوم دیگر هم پس از تشکیل پرونده و دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شدند همچنین یک مصدوم در بخش آی سی یو بیمارستان شهید دکتر رهنمون با سطح هوشیاری چهار بستری است و مشکل تروما ندارد. مصدوم منتقل شده به بیمارستان شهید صدوقی هم با پارگی وسیع چشم و پارگی متعدد صورت، توسط چشم پزشک و متخصص گوش و حلق و بینی ویزیت شده و در حال انتقال به بخش چشم است.

کارشناسان پلیس‌راه تخلف در مسیر، ناآشنا بودن راننده با مسیر، نقص فنی مستمر در سیستم ترمز وسیله نقلیه و فرسوده بودن وسیله نقلیه را علت تامه واژگونی اتوبوس اعلام کردند.

حضور ۹ تیم امدادی هلال احمر یزد در حادثه واژگونی اتوبوس در دهشیر ۹ تیم امدادی هلال احمر از شهرستان‌های ابرکوه، تفت، یزد و اشکذر با ۵ آمبولانس و دو خودرو نجات و دو خودرو کمک دار و بیش از ۳۰ نجاتگر در صحنه حادثه حضور داشتند و مشغول امدادرسانی و رهاسازی اجساد شدند.

این حادثه ۲۸ فوتی داشت؛ اجساد در اتوبوس گیر افتاده که توسط نجاتگران هلال احمر و با استفاده از ست‌های نجات رهاسازی و تحویل عوامل ذیربط شد. این حادثه ۲۱ مصدوم در حادثه داشت که دو نفر مصدومان با آمبولانس هلال احمر و ۱۹ نفر از مصدومان با آمبولانس اورژانس به بیمارستان‌های تفت و ابرکوه انتقال داده شدند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد