هدیه ۵ میلیون تومانی برای مسافران اربعین در سال 1403 | واریز وام ۵ میلیون تومانی برای یارانه بگیران با ضمانت یارانه نقدی

کد خبر: 1308708

بانک مرکزی اعلام کرد که زائران اربعین می توانند از طریق پست بانک وام ۵ میلیون تومان بگیرند.

هدیه ۵ میلیون تومانی برای مسافران اربعین در سال 1403 | واریز وام ۵ میلیون تومانی برای یارانه بگیران با ضمانت یارانه نقدی

پست بانک ایران به منظور تسهیل خدمات به زائران اربعین امسال، به هر زائر واجد شرایط مبلغ پنج میلیون تومان وام ارائه می‌دهد.

تسنیم در خبری نوشت:داوود قزلباش - مدیر امور شعب استان‌ها پست بانک - با اشاره به تسهیلات ارائه شده و خدمات پست بانک برای زائران اربعین ۱۴۰۳ گفت: در رابطه با ارائه خدمات ارز اربعین ۲۱۵۰ شعبه پست بانک در سرتاسر نقاط کشور آماده ارائه ارز اربعین هستند که ۶۵ درصد از شعب بانکی منتخب ارائه ارز اربعین در کشور را شامل می‌شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی در ادامه به امکان ثبت نام زائران به صورت حضوری و غیر حضوری در این بانک اشاره کرد و گفت: کسانی که به هر دلیلی نتوانسته به صورت غیر حضوری فرایندهای ثبت نام و خرید ارز اربعین خود را انجام دهند، می‌توانند با مراجعه به شعب بانکی پست بانک، هم فرایند ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام داده و هم ارز مورد تقاضای خود را دریافت کنند.

۷۳ درصد زائران متقاضی ارز از مناطق روستایی هستند

مدیر امور شعب استان‌ها پست بانک افزود:‌ در سال گذشته ۹۸۵ باجه بانکی در پست بانک خدمات ارائه ارز اربعین ارائه دادند که امسال تعداد به بیش از دو برابر و تعداد ۲۱۵۰ شعبه افزایش یافته و تا امروز بیش از ۳۵۰ هزار نفر برای دریافت ارز اربعین در پست بانک ثبت نام کرده و بیشتر آنها نیز ارز خود را دریافت کرده‌اند که مطابق برآورد، حدود ۹۰ میلیارد دینار ارز به متقاضیان ارائه شده است و ۷۳ درصد از ثبت نام کنندگان از مناطق روستایی هستند که ارز مورد نیاز آنها پرداخت شده است.

قزلباش در پایان اظهار کرد: پست بانک ایران، به منظور تسهیل حال شرایط زائران اربعین امسال، مبلغ پنج میلیون تومان وام به ازای هر زائر واجد شرایط اختصاص داده است که سرپرستان خانوار می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیون تومان، برای خود و دو نفر از افراد تحت پوشش خود وام اربعین دریافت کنند. همچنین سازمان‌ها و نهادهایی که شبکه کارکنان آنها حقوق خود را از طریق پست بانک دریافت می‌کنند، می‌توانند با ارائه لیست سازمانی خود، اسامی زائران مورد نظر در جهت دریافت وام اربعین امسال، معرفی کنند تا فرایند پرداخت وام اربعین آنها انجام شود.

خبر مهم برای زوار اربعین/ جزییات دریافت ارز مسافرتی اعلام شد

زائرانی که ارز اربعین را دریافت کرده اند مشکلی برای دریافت ارز مسافرتی ندارند؛ یعنی زائران مسافر هوایی هم می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک‌های عامل ۲۰۰هزار دینار بگیرند و هم این که ۵۰۰ دلار را در فرودگاه امام‌خمینی (ع) دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با آغاز سفر زائران اربعین به عراق، تقاضا برای خرید ارز اربعین و ارز مسافرتی هم در روزهای اخیر افزایش یافته است.

تسنیم نوشت: زائران اربعین که به صورت هوایی قصد سفر به عراق را دارند می توانند علاوه بر ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین، ۵۰۰ دلار هم ارز مسافرتی را بعد از ثبت نام در بله از شعب و دستگاه های خودپرداز مستقر در فرودگاه امام خمینی هم دریافت کنند.

رییس شعبه فرودگاه امام خمینی (ره) بانک ملی در همین ارتباط می گوید: در سال جاری تعداد دستگاه‌های خود پرداز برای دریافت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) را ۵ برابر افزایش داده ایم.

او تأکید دارد: جهت افزایش سرعت پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال شماره یک که ۲۴ ساعته است در هر شیفت دو نیروی انسانی کنار کانترها مستقر کرده ایم تا زائران محترم معطل نشوند.

به گفته این مقام مسئول، زائرانی که ارز اربعین را دریافت کرده اند مشکلی برای دریافت ارز مسافرتی ندارند؛ یعنی زائران مسافر هوایی هم می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک‌های عامل ۲۰۰هزار دینار بگیرند و هم این که ۵۰۰ دلار را در فرودگاه امام‌خمینی (ع) دریافت کنند.

گفتنی است، طبق بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی، ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهای نیازمند دریافت ویزا  ۵۰۰ یورو و ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهای بدون نیاز به دریافت ویزا ۳۰۰ یورو است. این مبلغ تنها یک بار در سال به افراد تعلق می‌گیرد.

نحوه ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

همان طور که گفته شده با توجه به هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک ها قرار است تسهیلاتی تا سقف ۱۰ ملیون تومان تحت عنوان وام اربعین در اختیار زائران اربعین حسینی پرداخت شود. برای پاسخ به این سوال که چگونه وام اربعین ثبت نام کنیم، در ادامه نحوه ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح توضیح داده خواهد شد.

حال در صورتی که قصد ثبت نام و دریافت وام اربعین را دارید کافیست سرپرست خانوار شما که یارانه افراد خانواده به حساب آن ها واریز می شود وارد سامانه سماح شده و درخواست خود را جهت دریافت وام اربعین ثبت کند. در ادامه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام دریافت وام اربعین در سامانه سماح ارائه شده است.

وام اربعین

ابتدا وارد سامانه سماح شده و بر روی گزینه “درخوایست تسهیلات” کلیک کنید.

در ادامه بعد از مطالعه شرایط ارائه شده بر روی گزینه “با شرایط ذکر شده موافق هستم” کلیک کرده و سپس بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک کنید.

در ادامه باید کدملی و شماره شناسنامه خو را وارد کرده و سایر مراحل را طی کنید.

زائرین اربعین می توانند بعد از ثبت نام برای وام کربلا پیگیری های لازم در خصوص زمان واریز یا اینکه چرا وام اربعین واریز نشده است را انجام دهند. توضیحات بیشتر در مقاله زیر ارائه شده است./سامانه ها

شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۳

به طور کلی، برای دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ شرایط پیچیده‌ای وجود ندارد. افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند درخواست وام را ثبت کنند. در واقع، شرط اصلی برای دریافت وام اربعین این است که سرپرست خانوار باید وارد سامانه سماح شده و درخواست خود را ثبت کند.

همچنین، زائرانی که سرپرست خانوار نیستند نیز می‌توانند با رضایت سرپرست خانوار، برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. این افراد می‌توانند با ورود به سامانه سماح و طی کردن مراحل لازم، درخواست وام را ارائه دهند. زائران باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و مراحل مورد نیاز را تکمیل کنند. شرایط دیگری که برای دریافت وام اربعین لازم است بدانید شامل موارد زیر است:

تابعیت ایرانی: این وام به زائران ایرانی تعلق می‌گیرد.

داشتن مدارک لازم: مدارک شناسایی و مدارک مرتبط با ثبت نام در سامانه سماح باید ارائه شود.

اعتبارسنجی بانکی: برخی از بانک‌ها ممکن است از زائران بخواهند که از اعتبارسنجی بانکی عبور کنند و ممکن است ضامن یا وثیقه نیز نیاز باشد.

محدودیت‌های بانکی: برخی بانک‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در مورد میزان وام و شرایط بازپرداخت داشته باشند./کاپ

چه مدارکی برای دریافت وام اربعین لازم است؟

برای دریافت وام اربعین، ارائه مدارک مشخصی لازم است تا بانک بتواند صلاحیت متقاضی را بررسی کرده و وام مورد نظر را اعطا کند. مدارک ممکن است بسته به بانک عامل و شرایط خاص تغییر کند، اما به طور کلی مدارک زیر معمولاً مورد نیاز است:

مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه.

مدارک ثبت‌نام: کد رهگیری و پرینت صفحه ثبت‌نام از سامانه سماح.

مدارک شغلی و درآمدی: فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار.

مدارک بانکی: شماره حساب و ممکن است گردش حساب.

مدارک ضمانت: ضامن معتبر و مدارک شناسایی و مالی ضامن.

سایر مدارک: فرم‌های درخواست وام و قراردادهای بانکی.

مدارک ممکن است بسته به بانک تغییر کند.

مراحل ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد