سردار حسینی: زائران تا حد امکان از خودروی شخصی برای سفر اربعین استفاده کنند

کد خبر: 1308414

رییس پلیس راهور فراجا گفت: سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در ایام اربعین است.

سردار حسینی: زائران تا حد امکان از خودروی شخصی برای سفر اربعین استفاده کنند

سردار سیدتیمور حسینی، در خصوص تمهیدات پلیس راهور در رابطه با انجام مأموریت اربعین حسینی، اظهار داشت: برابر اعلام همکاران ما از مرزهای شش‌گانه بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر جهت تشرف به عتبات عالیات تردد کرده‌اند که طبق سنوات گذشته بیشترین ترددها به دلیل سهولت و نزدیک بودن مرز مهران به عتبات از این مرز صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش همکاران ما در مرزهای شش‌گانه خسروی، مهران، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین مبنی بر این است که تمهیدات ترافیکی برای سهولت تردد انجام شود. و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

زائران تا حد امکان از خودروی شخصی برای سفر اربعین استفاده کنند

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه بر خلاف توصیه‌های قبلی که همواره تاکید می‌کنیم مردم برای سفرهای خود از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند برای این سفر معنوی توصیه ما به استفاده از خودروهای شخصی است، اظهار داشت: این توصیه ما به دلیل ناکافی بودن ناوگان حمل و نقل عمومی و برای تسهیل تردد زائران است.

وی با تاکید بر این که امروز با حجم قابل توجهی از خودروها در مراجعه به مرزها مواجه می‌شویم که عمدتاً نیز مرزهای خسروی و مهران می‌باشد، اظهار داشت: باید تدابیر خاص و پیش بینی محل امنی برای خودروهای زائران در نظر گرفته شده و این موضوع، در دستور کار فرماندهی انتظامی کشور و پلیس راهور بوده و در حال انجام است.

عالی‌ترین مقام در پلیس راهور فراجا با اشاره به این که برای سهولت تردد زائران خودروهایی برای انتقال زائران از پارکینگ‌های خودرو تا پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در همه پارکینگ‌ها با همکاری سازمان همیاری‌های وزارت کشور تعدادی اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی پیش بینی شده تا زائران را به سمت پایانه‌ها منتقل کنند و از این نظر هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای زائران وجود نخواهد داشت.

سردار حسینی با بیان این که اتوبوس‌های بین شهری به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصد زائران را به پایانه‌ها منتقل می‌کنند، اظهار داشت: توصیه ما به رانندگان همواره بر رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با توصیه به زائران در مدیریت زمان تردد و رانندگی در مسیر رفت و برگشت این سفر معنوی اظهار داشت: اولویت اول ما در پلیس راهنمایی و رانندگی پیشگیری از سوانح رانندگی است و متأسفانه عدم توجه برخی رانندگان منجر به حوادث جبران ناپذیری خواهد شد که باید تلاش شود این حوادث به حداقل ممکن برسد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان تلاقی سفرهای تابستانه و سفر مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: این تلاقی و تقارن به سختی کار ما در پلیس راهور می‌افزاید و بخش پرتردد سفرها در شهریور ماه است که باید به نحو مطلوب مردم همکاری داشته باشند و بتوانیم به خوبی از عهده این مأموریت مهم براییم.

رانندگان زمان مناسبی برای استراحت در نظر بگیرند

سردار حسینی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی زائران اربعین و نیز کسانی که در این روزها به سفر می‌روند، اظهار داشت: ممکن است برخی به دلیل گرمای هوا شب را برای تردد انتخاب کنند که توصیه می‌شود با توجه به کاهش میدان دید رانندگان در این ساعت‌ها و خستگی، زمان مناسبی را برای استراحت در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد و صبح‌ها می‌باشد، اظهار داشت: زائران حتماً پس از بازگشت از سفر استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از چند صد کیلومتر پیاده روی می‌تواند آنها را با حوادث ناگواری مواجه کند که قطعاً باید استراحت کافی را قبل از حرکت مد نظر قرار دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه با همکاری سازمان‌های مختلفی همچون سازمان راهداری، بسیج، هلال احمر و سپاه؛ استراحت گاه‌هایی در نظر گرفته شده که زائران بتوانند در مسیر بازگشت از آنها استفاده کنند، اظهار داشت: توصیه و تاکید ما در مسیر بازگشت حتماً استفاده از این استراحت گاه‌ها برای کاهش تصادفات ناشی از خستگی است.

بکارگیری بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور فراجا در مأموریت اربعین

وی با اشاره به اینکه همه امکانات پلیس راهور برای تسهیل تردد با بکارگیری بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور فراجا با امکانات مناسب برای سفر ایمن زائران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: امیدواریم ما در پلیس راهور فراجا بتوانیم به سهم خود خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم و مردم و زائران عزیز ما را از دعای خیر خود محروم نکنند.

خودروهای دارای خلافی بالای ۵ میلیون تومان توقیف نمی‌شوند

سردار حسینی در ارتباط با نحوه برخورد و توقیف خودروهای زائران در ایام اربعین اظهار داشت: بنا بر تاکید فرمانده کل انتظامی و دستور وی در ایام نوروز نیز مقرر بود خودروی افرادی که بالای یک میلیون تومان خلافی دارد توقیف و به پارکینگ منتقل نشود و از تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری که دستور توقیف خودروها با خلافی بالای ۵ میلیون تومان اجرا می‌شود فرمانده کل دستور دادند به جهت خدمات و تسهیل سفر به زائران این خودروها در مسیرهای منتهی به مرزهای شش‌گانه توقیف نشود.

وی عدم رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی و انجام تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس عنوان کرد و افزود: قطعاً با تخلفات حادثه ساز در هر نقطه‌ای از کشور برابر قانون رفتار خواهد شد و این برای حفظ جان افراد و سرنشینان خودروها می‌باشد و صرفاً خودروهایی توقیف نمی‌شوند که دارای ۵ میلیون تومان خلافی هستند و در سایر موارد اگر تخلف حادثه سازی رخ دهد قطعاً با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

عالی‌ترین مقام در پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: تا امروز صبح یک پنجم حجم پارکینگ بزرگ در مهران اشغال شده و ظرفیت مناسبی برای حضور خودروهای شخصی وجود دارد و تنها موضوعی که می‌توان در مرز مهران اشاره کرد ایستایی خودروها در شهر مهران و ایجاد گره‌های ترافیکی است و همکاران ما در این رابطه اجازه توقف به خودروها در سطح معابر و خیابان‌های شهر مهران را نمی‌دهند چراکه این توقف‌ها مانع از تسهیل تردد و روان سازی می‌شود.

زائران به نزدیک‌ترین مرز محل سکونت خود مراجعه کنند

سردار حسینی با توصیه به زائران برای انتخاب نزدیک‌ترین مرز به محل سکونت خود برای تشرف به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: در مرزهای خسروی مهران، باشماق، شلمچه، چذابه و تمرچین در دو طرف مرز امکانات مناسب وجود دارد.

سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در ایام اربعین

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان با بیان اینکه برابر بررسی‌های صورت گرفته در این ایام سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در ایام اربعین بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از تصادفات حادث شده به این دو دلیل است و در کنار اینها عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم، از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین می‌باشد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد