واریز نقدی یارانه معیشتی ۳ میلیون تومانی دولت پزشکیان | این یارانه معیشتی برای چه کسانی واریز شد؟

کد خبر: 1308174

به تازگی پیامکی در تلفن های همراه با عنوان کمک ۳ میلیون تومانی دولت پزشکیان ارسال شده است که هدفی جز کلاهبرداری و دسترسی به اطلاعات تلفن همراه افراد ندارد.

واریز نقدی یارانه معیشتی ۳ میلیون تومانی دولت پزشکیان | این یارانه معیشتی برای چه کسانی واریز شد؟

به تازگی پیامکی در تلفن های همراه با عنوان کمک 3 میلیون تومانی دولت پزشکیان  ارسال شده است که به نظر می‌رسد اهدافی برای فیشینگ و دسترسی به اطلاعات تلفن همراه افراد دارد.

طبق گزارش کاربران در صورت کلیک بر روی این لینک، این پیامک برای شماره های موجود در فهرست تماس های آن تلفن همراه هم ارسال می شود.

با ورود به این لینک صفحه ای شبیه به درگاه خدمات دولتی گشوده می‌شود./تسنیم

متن پیامک ارسال شده به شرح زیر است.

تامین سرمایه

سلام خسته نباشید کمک دولتی پزشکیان رو بگیرید از طریق تارنمای زیر:

من خودم گرفتم درجا زد حسابم 3 تومن

آغاز ثبتنام کمک معیشتی دولت جدید در hemayat.mcls.gov.ir

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افراد شیاد با ترفندهای مختلف کلاهبرداری می‌کنند که باید مراقب این افراد بود با توجه به زمان واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف در کشور، جریان سایبری با ترفندهایی مانند ثبت نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام جاماندگان درصدد کلاهبرداری از کاربران بر می‌آیند.

سرهنگ جلیلیان افزود: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می‌پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتای البرز اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب کرده و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان گفت: کاربرانی که به هر دلیل ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه معیشتی اختصاص یافته دارند می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

رئیس پلیس فتای البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

رییس پلیس فتا گلستان گفت: پس از اینکه دریافت کننده لینک برنامه مخرب را اجرا کرد بسته به نوع بدافزار فرد سودجو دسترسی‌هایی به اطلاعات پیدا می‌کند

سعید تجری گفت: در روز‌های اخیر خبر طرح معیشتی مطرح و در پیام‌هایی از کاربران خواسته شد به یک سامانه مراجعه و برای دریافت یارانه کمک معیشتی خود اقدام کنند.

سرهنگ تجری افزود:این خبر کذب است و کلاهبرداران با این ترفند شهروندان را فریب می‌دهند و به سمت لینک‌های جعلی هدایت می‌کنند.

او از هموطنان خواست؛ در مواجه با این پیام‌ها دقت کنند و بر روی لینک‌های ناشناس با عناوینی مانند ثبت نام سهام عدالت، جاماندگان سهام عدالت، مشاهده ابلاغیه قضایی، اینترنت رایگان و… کلیک نکنند.

رییس پلیس فتا گلستان توصیه کرد؛ برای اطلاع از  اخبار این موضوع‌ها به نشانگاه‌های رسمی آنها، رسانه ملی و مراجع معتبر رجوع کنند.

در چند ماه اخیر اخبار ضد و نقیضی در رابطه با قطع یارانه برخی دهک‌های به گوش می‌رسد، درحالی که  همچنان یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، اما بسیاری از یارانه‌بگیران اعلام کرده‌اند که دهک‌های آنها در یکسال اخیر تغییر کرده و برخی از دهک سوم به دهک هشتم تغییر داده شده‌اند.

با این وجود دولت معتقد است که تنها یارانه افراد قطع نشده؛ بلکه طرح کالابرگ الکترونیک منجر به افزایش ۴۵درصدی یارانه‌ها شده است.

افزایش ۴۵ درصدی یارانه در قالب طرح یارانه تشویقی قرار بود در بازه زمانی ۱۷ بهمن سال قبل تا ۱۷ اردیبهشت امسال به‌عنوان گزینه موقت صورت بگیرید، اما هنوز به‌شکل رسمی توضیح نداده‌اند پرداخت یارانه تشویقی پس از این تاریخ تمدید می‌شود یا نه.

البته سخنگوی دولت سیزدهم بر تداوم این طرح در هفته‌های پایانی فعالیت دولت تاکید داشت و آن را یک دستاورد مهم برای دولت رییسی خوانده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای این طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ ممکن است با افزایش مورد استقبال قرار بگیرد، اما سخاوتمندی در انتخاب گروه هدف و احتمال کسری منابع می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

ادامه پرداخت یارانه‌های تشویقی می‌تواند کسری بودجه را تا ۴۰۲ هزار میلیارد تومان افزایش دهد، در حالی که بودجه سال جاری حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

چندی پیش،علیرضا محمدی،رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در رابطه با تغییر دهک‌بندی خانوار گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد