توصیه وزیر کشور برای تردد زوار از مرز خسروی

کد خبر: 1308168

احمد وحیدی به زوار اربعین حسینی توصیه کرد برای سفر به عتبات عالیات از مرز خسروی استفاده کنند؛ همه امکانات در این مرز فراهم شده است.

توصیه وزیر کشور برای تردد زوار از مرز خسروی

احمد وحیدی وزیر کشور امروز 22 مردادماه به منظور بازدید و بررسی وضعیت مرز خسروی به همراه استاندار کرمانشاه وارد این مرز شد.

وزیر کشور از روند تردد زوار، زیرساخت‌های مرز خسروی، نحوه خدمات‌رسانی به زائران و بررسی روند عبور از گیت‌ها بازدید کرد.

وحیدی در جریان این بازدید با جمعی از زائران اربعین حسین گفت‌وگو و از آنان درباره شرایط مرز بین‌المللی خسروی و میزان رضایت از خدمات ارائه شده در مرز سوال کرد.

وزیر کشور سپس راهی مرز منذریه (طرف مقابل مرز خسروی) شد و از امکانات و اقدامات زیرساختی دولت عراق همچون پایانه انتقال مسافران، مواکب، وضعیت گیت‌ها و مراکز اسکان بازدیدی داشت.

وضعیت مرز خسروی مطلوب است

وی در ادامه در جلسه‌ای با مقامات و مسئولان استان که در نقطه صفر مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های خوبی در هر دو طرف مرز خسروی صورت گرفته و این فعالیت‌ها باید تا استقرار وضعیت مطلوب ادامه داشته باشند.

وی از ارتقای سایبان‌ها مجهز به مه‌پاش در هر دو سوی مرز و وضعیت خوب پارکینگ‌ها و وسایل حمل‌و‌نقل سخن گفت و افزود: مواکب عراق فعال بودند و مواکب ایرانی هم در حال انتقال وسایل و فعال‌سازی هستند.

وزیر کشور خواستار افزایش مسائل حمل‌ونقل و کیفیت انتقال آن‌ها برای انتقال راحت‌تر زوار از توقفگاه‌ها و پارکینگ‌ها به پایانه مرزی خسروی شد.

وی گفت: فاصله پارکینگ تا پایانه مرز خسروی 20 کیلومتر است که باید برای سال‌های آینده این فاصله‌ها را تا جایی که امکان دارد، کمتر کنیم و زائر در فاصله نزدیک به مرز توقف داشته باشد.

وحیدی اشاره‌ای هم به ظرفیت پارکینگ برکت که 300 متر با پایانه خسروی فاصله دارد، داشت و گفت: پارکینگ‌ها در فواصل متفاوتی از مرز خسروی پیش‌بینی شده تا خودروهای خود را پارک کنند و در ادامه با وسایل‌ حمل‌ونقل پیش‌بینی شده به مرز منتقل می‌شوند، البته باید مدیریت درستی به زائران در پارک‌کردن خودرو ارائه شود تا زائر سرگردان نباشد.

وی با اشاره به رضایت زوار از مرز خسروی، خاطرنشان کرد: طی گفت‌وگویی که با زائران داشتیم، راضی بودند و مشکل خاصی نداشتند.

وزیر کشور به زوار اربعین حسینی توصیه کرد، برای سفر به عتبات عالیات از مرز خسروی استفاده کنند همه امکانات در این مرز فراهم شده است.

وی با اشاره به افزایش تردد 89 درصدی در مرز خسروی به نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: زائران سفر خود را مدیریت کنند و چنانچه مرز خسروی را برای خروج انتخاب می‌کنند برای بازگشت به کشور هم از همین مرز وارد شوند تا تدارک و پیش‌بینی‌های لازم دچار مشکلی نیست.

وزیر کشور با اشاره به ثبت‌نام ۲ میلیون نفر در سامانه سماح، گفت: تاکنون مشکل خاصی در بحث سفر اربعین از مرزهای کشور نداشتیم .

وی در رابطه با مشکل سال گذشته زوار برای حمل‌ونقل از کربلا و نجف به سمت مرز منذریه و خسروی، گفت: امسال مسئولان عراقی تدابیر لازم را اندیشیده‌اند، طی گفت‌وگویی که با زوار در این رابطه داشتم، مشکلی گزارش نشد و زوار با خودروهایی از کربلا به مرز منذریه منتقل شده بودند. 

 

وحیدی در پایان، همکاری تمامی دستگاه‌ها و ادارات استان را برای خدمات‌رسانی کامل به زوار خواستار شد.

عبور ۹۰ هزار زائر از مرز خسروی از ابتدای عملیات اربعین

وزیر کشور از عبور ۹۰ هزار زائر از مرز خسروی از شروع پیاده روی اربعین تاکنون خبر داد و گفت: ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات خوبی که در این مرز انجام شده، اظهار کرد: با سایبان‌های خوبی که از ورودی خسروی تا نقطه صفر مرزی و شروع فعالیت مواکب انجام گرفته رضایت زائران را از مرز خسروی به همراه داشته است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در مرز خسروی طی روزهای آینده پذیرش و تردد زوار از این مرز روند صعودی خواهد داشت و بر همین اساس در شب گذشته حدود ۱۰ هزار نفر زائر از گیت‌های مرز خسروی عبور داشته‌اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه شاهد افزایش ثبتنامی‌ها در سامانه سماح هستیم، تصریح کرد: از زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه سماح تاکنون ۲ میلیون نفر در این سامانه ثبت نام داشته و تاکنون تعداد زیادی از مجموعه مرزها عبور کرده‌اند.

وحیدی خاطر نشان کرد: از زمان شروع پیاده‌روی‌ها تاکنون تعداد ۹۰ هزار نفر از مرز خسروی تردد در رفت و برگشت داشته است.

وی در ادامه به اقدامات خوبی که در مرز خسروی برای تسهیل تردد زوار انجام گرفته اشاره کرد و گفت: ساماندهی اتوبوس، حمل و نقل زوار، آسفالت پایانه و فعالیت مواکب ایرانی و عراقی به خوبی در حال انجام بوده و باید تلاش شود تا حد ممکن باید زائران در نزدیکی مرز پیاده شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد