خبر خوش تامین اجتماعی برای بازنشسته ها | آغاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با یک پیش‌پرداخت

کد خبر: 1307969

میرهاشم موسوی با اشاره به واریز مبلغی به عنوان پیش پرداخت به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: عملاً بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، فرایند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را با این پیش‌پرداخت آغاز کردیم.

خبر خوش تامین اجتماعی برای بازنشسته ها | آغاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با یک پیش‌پرداخت

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در حاشیه حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به واریز مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت یا علی‌الحساب به حساب بازنشستگان در راستای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: چندی پیش پرداخت مبلغی به عنوان علی‌الحساب برای بازنشستگان کشوری و لشکری انجام شد، اما از آنجا که پرداخت سازمان تأمین اجتماعی هم‌‌زمان با آن انجام نشد این شائبه پیش آمد که سازمان تأمین اجتماعی آن را انجام نمی‌دهد؛ در حالی که با مصوبه‌ای که دولت در این خصوص داشت و هماهنگی‌هایی که با هیات امنای تأمین اجتماعی انجام شد، به فاصله چند روز ما هم این علی‌الحساب را برای بازنشستگان سازمان پرداخت و عملاً بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، فرایند متناسب‌سازی را با این پیش‌پرداخت آغاز کردیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به جلسات امروز خود با بازنشستگان این سازمان، گفت: کمیته‌ای تشکیل شده که روند اجرای از این به بعد این مصوبه قانون برنامه هفتم توسعه در قالب صدور احکام و مسائل مختلف، نحوه اجرای متناسب‌سازی با اصلاحی که در بند (ر) جزء 2 ماده 28 قانون برنامه هفتم توسعه بایستی اتفاق بیفتد و شرایطی که باید در لایحه دولت که به صورت دو فوریتی به مجلس ابلاغ شده، انجام شود را پیگیری می‌کنند و مشکلی برای اجرای آن نداریم.

موسوی در پایان با تأکید بر اینکه اساساً از قبل اعلام کردیم که مشکلی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نداریم، تصریح کرد:  همچنان موضعمان این است که در کنار بازنشستگان عزیز برای اجرای متناسب‌سازی حقوق ایشان خواهیم بود./خانه ملت

۳/۸۸۰/۰۰۰ شارژ پرداخت حقوق ماهانه

سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد: پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان مطابق ماه‌های پیشین از بیستم مرداد ماه و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف “الف” شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف...

سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد: پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان مطابق ماه‌های پیشین از بیستم مرداد ماه و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف “الف” شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف “الف” نیز روز ۲۱ مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان تا ۳۱ مرداد و بر اساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز ۳۱ مرداد ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

گفتنی است پرداخت حقوق ماهانه به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان واجد شرایط، یکی از تعهدات اصلی بلندمدت سازمان تأمین‌اجتماعی است و در این بخش، در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار خانوار، ماهانه از این سازمان حقوق دریافت می‌کنند.

لزلزله در حقوق بازنشستگان با شارژ ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومانی

میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشستی با عنوان جمعینو سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی رهبر انقلاب را منشور عملیاتی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم دانست و راهکار ارتقا رفاه و تحقق عدالت در جامعه را هماهنگی تمام دستگاهها در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

اکوایران نوشت: این سخنان در حالی بیان شد که آخرین اقدام دولت سیزدهم در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و توسعه پوشش بیمه‌ای بوده ، در دوران دولت سیزدهم  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند که با اضافه شدن این تعداد، حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود ۲ سال جوان‌تر شد و از حدود ۴۱ سال به حدود ۳۹ سال رسیده ، که به گفته کارشناسان این سیاست ها امید را به سازمان تزریق کرده است .

حقوق بازنشستگان

جبران ناترازی منابع و مصارف تأمین‌اجتماعی

موضوع ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی از سال ۷۲ مطرح بوده و هشدارهای جدی درخصوص ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی و بزگترین صندوق این حوزه، یعنی سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده که در نهایت  سال ۱۳۸۳ قانون نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی به عنوان راهکاری برای مقابله با این مشکل، تصویب شد.  دولت سیزدهم در روزهای آخر خود اعلام کرد که توانسته ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی که از دوره‌های قبل بر جای مانده بوده و سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تحمیل می‌کرده را تسویه نماید که اگر این رویه ادامه پیدا می‌کرد، بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن اقتصاد کلان کشور را شدیداً تحت تأثیر قرار می‌داد. از این جهت کنترل ناترازی منابع و مصارف در سازمان تأمین‌اجتماعی، در واقع کمک به کنترل تورم کشور بوده است.

توسعه خدمات برای بازنشستگان در دولت سیزدهم

در طول عمر کوتاه دولت سیزدهم مبلغ تسهیلات ضروری بازنشستگان از ۷ میلیون تومان در ابتدای این دوره مدیریتی به ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسید و در سال گذشته ۲۵۰ هزار فقره از این تسهیلات به این عزیزان پرداخت شد. همچنین تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا ۸۰ درصد افزایش یافت و سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت حق بیمه نیز به ۵۰ درصد از کل مبلغ رسید و در حال حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایفای سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان می‌پردازد.

همچنین در جریان روند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر پس از مصوبه دولت سیزدهم، مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب‌سازی به همه بازنشستگان پرداخت شده که مجموعاً بیش از ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه داشته است.

قضیه یک میلیون تومان واریزی به حساب بازنشستگان

سی تیر حقوق بازنشستگان کشوری بدون متناسب‌سازی واریز شد؛ حالا مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عدم پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه اعلام کرده‌اند که این مبلغ طی دو سه روز آینده با تامین منابع مالی به صورت جداگانه به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری واریز خواهد شد.

گفتنی‌ است این یک میلیون تومان برای بازنشستگان لشگری و تامین اجتماعی نیز واریز نشده است.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد