احتمال وقوع سیلاب در مازندران

کد خبر: 1307347

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با استقرار سامانه بارشی احتمال وقوع سیلاب و ریزش سنگ در ارتفاعات وجود دارد.

احتمال وقوع سیلاب در مازندران

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شد و با شکل گیری جریانات شمالی روز‌های پنجشنبه و جمعه 18 و 19 مرداد ماه شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در اثر استقرار سامانه، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم خاطرنشان کرد: این کاهش دما در چالوس، رامسر، تنکابن، بلده، کجور، عباس آباد، نوشهر، سیاه بیشه، دلیر، سوادکوه، رینه، سوادکوه شمالی، آلاشت، بهشهر، کیاسر و ارتفاعات بابل و در آمل، نکا، گلوگاه، میاندورود و نور محسوس است.

 محمدی شیرکلایی افزود: با استقرار سامانه احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی، افزایش حجم آب رودخانه‌ها را داریم.

وی افزود: با ریزش سنگ در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی مواجه می‌شویم و همه نیرو‌های خدماتی و امدادی استان لازم است با تجهیزات کامل خدمات رسانی در محورها و در حاشیه مسیل‌ها در صورت وقوع سیلاب احتمالی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اظهار کرد: رانندگان لازم است هنگام تردد در جاده‌های استان و در محور‌های کوهستانی نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند.

محمدی گفت: کوهنوردان و طبیعت‌گردان هم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و ممنوعیت استقرار و اتراق در مناطق  کوهستانی را داریم.

این مسئول از دامداران هم خواست دام‌های خود را دور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، ارتفاعات و فضای باز نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در ادامه افزود: پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی ضروری است و شهرداران نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها و  سازه‌های موقت و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ را انجام دهند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد