ورود موتورسواران به تونل‌های شهری ممنوع

کد خبر: 1307010

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ورود موتورسواران به تونل‌های شهری ممنوع است، تاکید کرد: سال گذشته ۱۱ و امسال ۲ موتورسوار در تونل‌های شهر جان خود را از دست داده‌اند.

ورود موتورسواران به تونل‌های شهری ممنوع

سرهنگ فیروز کشیر روز چهارشنبه در این خصوص گفت: پارسال شاهد جان باختن ۱۱ نفر از راکبین موتورسیکلت بدلیل ورود به تونل‌ها و واژگونی و برخورد با سطح راه و یا برخورد با دیواره تونل‌ها بر اثر مسمومیت گازهای آلاینده بوده‌ایم.

وی افزود: این موضوع را می دانیم وقتی موتورسواری راه صحیح و درست خود را طی می‌کند هیچ دلیلی ندارد که بخواهد دچار واژگونی شود پس حتما دلیلی برای واژگونی و برخورد با دیواره تونل‌ها وجود دارد که این انباشت گازهای آلاینده است که باعث واژگونی ها در داخل تونل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین در ۴ ماهه منتهی به تیر ماه سال جاری متاسفانه ۲ نفر از راکبین موتورسیکلت بر اثر ورود به تونل جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ کشیر افزود: در سال گذشته تعداد ۳۴ نفر از راکبین موتورسیکلت بر اثر ورود و تردد به خطوط ویژه شهر تهران جان خود را از دست داده‌اند واین آمار در ۴ ماهه امسال ۹ نفر بوده است.

وی گفت: در خطوط ویژه فقط تردد اتوبوس‌های تندرو و ماشین های امدادی و پلیس مجاز بوده و موتورسواران نمی‌توانند از این خطوط جهت تردد و ادامه حرکت استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اتوبوس در حال تردد مجاز و در مسیر تعیین شده خود است که ناگاه با موتورسیکلتی که از روبرو می‌آید مواجه می‌شود و راننده این اتوبوس نمی‌تواند با آن حجم از مسافر ترمز به یکباره بزند و چون فرصتی برای عکس‌العمل ندارد با موتورسیکلت شاخ به شاخ می‌شود و حوادث دلخراشی رقم می‌خورد.

کاهش ۲۷ درصدی آمار تصادفات منجر به مرگ موتورسواران

سرهنگ کشیر گفت: آمار تصادفات منجر به مرگ موتورسوار در ۴ ماهه منتهی به تیر ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران تعداد ۱۲۲ نفر بود که امسال به ۸۹ نفر رسید و کاهش ۲۷ درصدی داشت.

 

وی افزود: این مهم با توجه به اجرای طرح ۱۰ که از ۱۸ دی ماه سال گذشته با موضوعاتی چون برخورد با تردد موتورسواران از خطوط ویژه، استفاده از کلاه ایمنی و آشکار سازی موتورسیکلت تحقق یافت.

سرهنگ کشیر عنوان کرد: این نوید بسیار خوب و مشخص است که اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی و اجرای طرح‌های پلیس و همچنین تمکین مردم و موتورسواران به قانون و انجام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موتورسواران موثر بوده و این روند باید ادامه پیدا کند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد