رگبار و رعدوبرق شدید در جنوب کشور

کد خبر: 1306721

از امروز تا آخر هفته در نیمه شمالی ایران افزایش نسبی دما روی خواهد داد.

رگبار و رعدوبرق شدید در جنوب کشور

امروز در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان رگبار، رعدوبرق شدید و تند باد پیش‌بینی شده است.

فردا بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس روی می‌دهد.

از امروز تا آخر هفته در نیمه شمالی ایران افزایش نسبی دما روی خواهد داد.

باد و باران در برخی استان‌ها 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در برخی استان‌ها رگبار و رعدوبرق و در بعضی نقاط کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۱۶ مرداد) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط در استان هرمزگان و جنوب شرق فارس به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱۷ تا ۱۹ مرداد) در ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، برخی نقاط در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیاییان افزود: طی پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق در سواحل دریای خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: شنبه (۲۰ مرداد) در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی کشور، برخی نقاط در مرکز کشور استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک حداقل و حداکثر دمای ۲۸ و ۴۱ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۸ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد بیشترین دمای ۲۸ و۴۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا تردبیل با کمینه دمای ۱۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد