گزارشی از سفر رئیس قوه‌ قضائیه به بام ایران

کد خبر: 1304230

چهارمحال و بختیاری امروز میزبان رئیس قوه قضائیه و یک هیات عالی رتبه قضایی بود، قطعا این سفر برکات زیادی برای این استان به‌همراه خواهد داشت.

گزارشی از سفر رئیس قوه‌ قضائیه به بام ایران

بدون شک سفر رئیس قوه قضاییه به هر منطقه‌ای یک اتفاق مهم و امیدبخش است، حضور مقامات ارشد قضایی فرصتی ارزشمند برای ارتباط مستقیم و گفت‌وگو با مردم شنیدن مطالبات آن‌ها و بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه قضایی است.

سفری برای توزیع عدالت قضایی

سفر رئیس قوه قضائیه و هیات همراه به چهارمحال و بختیاری می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای دسترسی عادلانه شهروندان به عدالت در تسریع رسیدگی به پرونده‌های معوقه و بهبود کیفیت خدمات قضایی در آن منطقه باشد.

همچنین می‌تواند موجب ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر میان قوه قضاییه و سایر ارکان نظام در راستای حل مشکلات مردم شود.

قطعا این سفر با حضور پرشور مردم و استقبال گرم آن‌ها همراه شد و در نهایت منجر به ارائه راهکارهای موثر و اثر بخش برای تحقق عدالت و حاکمیت قانون  در این منطقه خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری گفت: در جلساتی که در مرکز استان و سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت، مسائل قضایی این استان از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حضور در زندان برای پیگیری مطالبات زندانیان

بازدید از زندان مرکزی شهرکرد برنامه رئیس عدلیه جهت رسیدگی به آخرین وضعیت زندانیان و زندان مرکزی این شهر بود.

قوه عدلیه از زندان مرکزی شهرکرد به صورت تلفنی مشکل چند زندانی را پیگیری کرد.

آیین «خون بَس»

حضور در ستاد صبر چهارمحال و بختیاری برنامه دیگر رئیس قوه قضائیه در سفر یکروزه به استان بود، همزمان با جلسه ستاد صبر، «آیین خون‌بس» برگزار شد و طی آن ۲ طایفه که به مدت سه سال به دلیل وقوع یک قتل دچار اختلاف شده بودند با یکدیگر سازش کردند.

اژه‌ای: هوشیاری مردم و مسوولان، تهدیدات دشمنان را پس از شهادت رئیس‌جمهور خنثی کرد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور شهید، گفت: هوشیاری مردم و مسوولان اجازه عرض اندامی به دشمنان برای تهدید امنیت مردم را نداد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، گفت: در جریان بازدید صبح امروز خود از زندان شهرکرد، با فردی مواجه شدم که یازده سال بود به سبب عجز از پرداخت بدهی خود به یک بانک در زندان است، نامبرده در سال ۱۳۸۸ طی ۲ فقره، مجموعاً یک میلیارد تومان برای فعالیت تولیدی از بانک تسهیلات دریافت کرده بود اما در بازپرداخت به مشکل خورده بود و با وجود آنکه مبلغ ۳ میلیارد را بازگردانده بود، اما هنوز در زندان بود چرا که به واسطه تأخیر تأدیه، بدهی او به ۱۷ میلیارد رسیده، من در همان محل زندان، با مدیرعامل بانک مذکور تماس گرفتم تا مشکل این فرد در چهارچوب موازین قانونی حل شود؛ اکنون از جانب مدیران بانک مذکور به من اطلاع دادند که مشکل این فردِ محکوم، از ناحیه بانک حل شده و نتیجتاً اگر مانع قانونی دیگری وجود نداشته باشد.

گزارش دولت مردانِ شهید رئیسی در استان به رئیس عدلیه

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حل بخش قابل توجهی از چالش‌های آبی این استان گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف به‌ویژه اقدامات جهاد آبرسانی و قرارگاه امام حسن (ع)، بخش قابل توجهی از چالش‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری حل شده و اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفته است. 

وی افزود: حضور مسئولان و مدیران استان چهارمحال و بختیاری در بین مردم و پیگیری میدانی مسائل یکی از رویه‌های ثابت ماست. 

حیدری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را تکلیف خود می‌دانیم و برای این منظور نیز طی مدت اخیر برای استقرار و فعالیت ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح استان چهارمحال و بختیاری مکان‌یابی انجام داده‌ایم. 

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور ۸۰ مجوز گردشگری و بوم گردی در سطح این استان طی ۳ سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا منتظری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: امروز سند راهبردی تحول و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری تدوین شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که برنامه‌های خود را بر مبنای این سند اجرا کنند؛ همچنین توزیع اعتبارات را در سطح استان از روش سنتی به روش هوشمند تغییر داده‌ایم.

حسین برزگر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به رشد ۸۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، گفت: بیش از دو میلیون تن محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۲ در سطح استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

وی همچنین با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی و دامپروری در استان چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع چالش‌های آبی این استان تاکید کرد. 

فضل‌الله رحمتی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از تولید ۵۰ محصول صنعتی استراتژیک در این استان خبر داد و گفت: ۹۱ درصد از صادرات استان چهارمحال و بختیاری مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است و امروز شاهد فعالیت بیش از هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی در سطح استان هستیم.

شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام دادگستری این استان در زمینه برپایی جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، از تخصیص سه شعبه قضایی ویژه برای رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری قدردانی کرد. 

وی در همین زمینه تاکید کرد: تقویت بخش خصوصی از بسیاری از مسائلی که به جرم و جنایت ختم می‌شود پیشگیری می‌کند. 

حمیدرضا عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه به مشکلات مربوط به حوزه آب و جاده این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری نسبت به جمعیت خود شاهد بیشترین میزان تصادفات است و دلیل اصلی این موضوع، کمبود جاده‌های مناسب در سطح استان است. 

وی همچنین با اشاره به موضوع سد غدیر باباحیدر و عدم آبگیری این سد، خواستار حل این مشکل از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

حضور معاونان قوه قضائیه در جمع مردم 

معاونان قوه قضائیه نیز با حضور در شهرستان‌ها و اقشار مختلف پای صحبت‌های افراد دارای مشکل قضایی نشستند و برای حل مشکلات آنان نیز راهکارهایی ارائه دادند.

تمام قد از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم

 حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای پرونده‌های قضایی در لحظه بسیار دشوار است، اظهار کرد: پرونده‌های قضایی باید دقت بررسی و سپس برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: برای شناخت ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری نیاز به زمان بیش‌تری داریم، اما قطعا فعالان اقتصادی این استان به موضوعات و مشکلات اشرافیت کامل دارند، برای حل موضوعات مصداقی، باید موضوع به‌طور کامل بررسی شود، نماینده‌ای از دستگاه قضا پس از جلسه، تمام درخواست‌های فعالان‌های اقتصادی را جمع‌بندی می‌کند.

وی با اشاره به نبود رغبت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: این مسئله باید در یک کارگروه تخصصی بررسی شود، اگر مسائل از نظر تامینی، قضایی و یا مالی در استان قابل حل است، اقدامات لازم صورت بگیرد، اما در صورتیکه این مشکل قابل حل در استان نیست، موضوع به ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور ارجاع داده شود.

خلیلی با تاکید بر اینکه از تولیدکنندگان در مجرای قانون حمایت خواهیم کرد، گفت: تحریم‌های سختی بر علیه کشور ایران اعمال شده است، بنابراین برای برطرف کردن تنگناهای اقتصادی نیازمند کمک از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستیم، تمام قد از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

ورود سازمان بازرسی کشور به رفع نقاط حادثه‌خیز محور شهرکرد به اردل

ذبیح‌الله خداییان با حضور در شهرستان اردل، پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، پای صحبت‌های مراجعه کنندگان نشست و پیگیر حل مشکلاتشان شد.

 در این دیدار از جمله خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان اردل رفع نقاط حادثه خیز جاده شهرکرد به اردل بود که مقرر شد بازرسی استان و سازمان بازرسی پیگیر اختصاص بودجه و تامین اعتبار این جاده پر تلفات شوند.

 بهره‌برداری از چند واحد تولیدی در زندان‌های چهارمحال و بختیاری و آزادی ۱۳۳ زندانی همزمان با سفر قاضی‌القضات

 

همچنین در خلال برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه و هیات همراه به چهارمحال و بختیاری از کارگاه تولیدات قطعات بتنی برای اشتغال زندانیان لردگان و کارخانه تولید لامپ‌های کم‌مصرف در اردوگاه حرفه‌آموزی زندان شهرکرد بهره‌برداری شد.

همچنین ۱۳۳ زندانی  واجد الشرایط در چهارمحال‌ و بختیاری همزمان با سفر استانی رئیس دستگاه قضا به این استان با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور طی مراسمی آزاد شدند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد