اطلاعیه فوری آموزش و پرورش درخصوص لغو امتحانات | امتحانات نهایی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت لغو شد + تاریخ زمان برگزاری

کد خبر: 1291752

کارت ورود به جلسه علاوه بر احراز هویت دانش آموزان است؛ حاوی اطلاعات محل آزمون است به همین دلیل نداشتن کارت ورود به جلسه آزمون، بسیاری از دانش آموزان را نگران کرده است.

اطلاعیه فوری آموزش و پرورش درخصوص لغو امتحانات | امتحانات نهایی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت لغو شد + تاریخ زمان برگزاری

خبرنگار شکیبا بقال زاده: کارت ورود به جلسه علاوه بر احراز هویت دانش آموزان است؛ حاوی اطلاعات محل آزمون است به همین دلیل نداشتن کارت ورود به جلسه آزمون، بسیاری از دانش آموزان را نگران کرده است.

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به تاخیر افتاد.

امتحانات دانش‌آموزان به ۲۷، ۲۹ و ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ موکول شد.اخلال در سامانه آموزش و پرورش باعث شد تا برخی دانش‌آموزان نتوانند کارت امتحانات نهایی را دریافت کنند.

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به تاخیر افتاد.

امتحانات دانش‌آموزان به ۲۷، ۲۹ و ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ موکول شد.

اخلال در سامانه آموزش و پرورش باعث شد تا برخی دانش‌آموزان نتوانند کارت امتحانات نهایی را دریافت کنند.

داوطلبان آزمون نهایی نگران دریافت کارت ورود به جلسه نباشند

ساری- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک این نهاد گفت که با تمهیدات صورت گرفته، همه داوطلبان در آزمون نهایی خرداد امسال کارت ورود به جلسه خود را دریافت خواهند کرد و هیچ داوطلبی از آزمون محروم نمی‌ماند.

حسین کمالی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که دریافت کارت ورود به جلسه تا یک ساعت پیش از آزمون نیز امکان‌پذیر است، اظهار کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و پیش‌بینی‌های احتمالی همه شرکت‌کنندگان در جلسه آزمون حضور خواهند یافت.

وی افزود: بدون تردید در حال حاضر با توجه به اهمیت تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون کنکور سراسری، برگزاری امن و سالم آزمون‌های نهایی خرداد و رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان، والدین و آسودگی خاطرشان یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: میز پاسخگویی به پرسش‌های مرتبط با آزمون نهایی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها برپا شده و اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند در صورت بروز هرگونه سوال به واحد سنجش اداره آموزش و پرورش شهرستان خود مراجعه کنند.

کمالی از معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان خواست اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را فقط از رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.

برگزاری آزمون نهایی در ۱۸۰ حوزه انتخابیه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آمادگی کامل استان برای برگزاری آزمون نهایی امسال خبر داد و گفت: آزمون نهایی خرداد امسال در ۱۸۰ حوزه آزمون ۲۲ شهرستان برگزار می‌شود و ۱۳ حوزه تصحیح نیز در استان پیش‌بینی شده است.

کمالی افزود: اثرگذاری نمره‌ها در کنکور۱۴۰۴ به ۶۰ درصد خواهد رسید، به همین علت با توجه به اهمیت رقابت در شرایط برابر مقرر شد تا امتحانات دانش‌آموزان و داوطلبان به‌صورت نهایی برگزار شود.

تجهیز حوزه‌های برگزاری آزمون به دوربین‌های مداربسته

وی با بیان این‌که آموزش‌های لازم به محافظان و برگزارکنندگان ارائه شد، اظهار کرد: امکانات فیزیکی لازم از جمله دوربین‌های مداربسته برای حوزه‌های امتحانی تهیه شده‌ و دستگاه‌های موبایل‌یاب نیز در محل‌های برگزاری آزمون استقرار می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هرگونه تخلف در آزمون رصد، پیگیری و صورت‌جلسه خواهد شد، اظهار کرد: در صورت مشاهده و احراز تخلف، علاوه بر این‌که داوطلب از همان درس حذف و نمره شرکت‌کننده نیز صفر محسوب می‌شود، از یک تا ۱۰ سال حق شرکت در تمام آزمون‌ها را نیز از دست می‌دهد.

به گفته کمالی، پرسشنامه‌ها و پاسخنامه‌ها جدا از هم هستند و برگه‌های پاسخنامه باتوجه به تنوع سوال‌ها که شامل پرسش‌های تستی، تشریحی، درک مطلب و مانند آن است، مطابق با سوالات طراحی شده و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

بیش از ۳۱ هزار داوطلب در آزمون نهایی امسال

این مقام مسئول شمار شرکت‌کنندگان آزمون نهایی خرداد امسال در مازندران را ۳۱ هزار و ۲۸۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۴۵ نفر از شرکت‌کنندگان بزرگسالانی هستند که از سال‌های گذشته به دنبال دریافت مدرک دیپلم، ترمیم نمره یا ایجاد سابقه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: سوالات آزمون سراسری است، اما تصحیح سوالات هر استان توسط یک استان دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: پرسش‌ها از کتاب‌های دانش‌آموزان طراحی شده و به همین دلیل شرکت‌کنندگان حتما باید کتاب را مطالعه کنند. ضمن این‌که پرسش‌ها مفهوم‌محور هستند و شرکت‌کنندگان باید با استنتاج به پرسش‌ها پاسخ دهند.

به گزارش ایرنا، مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش‌آموز، ۴۵ هزار معلم و چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها