خبر مهم درباره تغییرات تقویم آموزشی کشور | تعطیلات زمستانی دانش‌آموزان در راه است؟

کد خبر: 1291693

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور این امکان وجود دارد که برخی استان‌ها تعطیلات زمستانی به دلیل برودت یا آلودگی هوا داشته باشند.

خبر مهم درباره تغییرات تقویم آموزشی کشور | تعطیلات زمستانی دانش‌آموزان در راه است؟

به گزارش ایرنا، محمد مهدی کاظمی درباره موافقت مجلس با متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی براساس قانون کنونی، اول مهر و زمان پایان آموزش آخر اردیبهشت است و براین اساس، ارزشیابی در خرداد انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی در سراسر کشور، در برخی موارد اجرای آموزش در زمان زودتر برای استان‌ها با مشکل مواجه روبرو بود؛ بنابراین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش و تقدیم لایحه‌ای برای این موضوع برآمد که این طرح از سوی مجلس مطرح و تصویب شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح کمک می‌کند که مسئولان استانی از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان بهره‌مند شوند و این امکان میسر شود که شروع زمان آموزش را تغییر دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: یک نکته در این مصوبه مد نظر بود که پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه امتحانات نهایی در یک زمان مشخص انجام می‌شود، استان‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا آزمون‌های نهایی در موعد مقرر به عنوان مثال در خرداد برگزار شود.

وی یادآورشد: شروع زمان آموزش در دوره ابتدایی و متوسطه اول در اختیار و مدیریت استان‌ها قرار دارد و شورای آموزش و پرورش نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا شروع سال تحصیلی می‌تواند در مهر نباشد، توضیح داد: در چند سال گذشته تصمیماتی مبنی بر داشتن تعطیلات زمستانه مطرح بود؛ براین اساس اگر برخی استان‌ها سال تحصیلی را زودتر و از اول شهریور آغاز کنند، طبیعتا می‌توانند در زمانی به دلیل برودت یا آلودگی هوا تعطیلات داشته باشند که مشکلی برای تحصیل دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با طرح متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور موافقت کردند. تناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیر مترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت و تقویم آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی فارغ از رعایت سقف یادشده در این ماده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد./ ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها