توصیه‌های کلیدی طب ایرانی برای زائران اربعین

کد خبر: 1241838

متخصص طب ایرانی توصیه کرد:‌ با نخوردن غذاهای چرب و شیرین، نوشیدن فراوان مایعات، رعایت بهداشت فردی و پوشیدن لباس‌های نخی در پیاده روی اربعین از آسیب‌های پوستی جلوگیری کنید.

 توصیه‌های کلیدی طب ایرانی برای زائران اربعین

این روزها کاروان میلیونی زائران اربعین از اقصی نقاط جهان به سمت کربلای معلی روانه شده و دوستداران اهل بیت با هر سختی و مشکلی خود را به کربلا می‌رسانند. گرمای هوا و آفتاب سوزان مناطق مرزی ایران با عراق از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر پیاده روی اربعین است و لازم است زائران اربعین برای آرامش و سلامت بیشتر برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند.متخصصان پزشکی توصیه‌های مهمی برای تامین سلامت زائران و پیاده روی این مسیر بهشتی داشته‌اند. از جمله این موارد توصیه شده پوشیدن لباس‌های نخی و گشاد، مصرف مایعات فراوان، استفاده از کرم ضد آفتاب، پرهیز یا مصرف کمتر غذاهای سرخ شده و چرب و مصرف شیرینی و... از جمله این موارد است.

طب ایرانی نیز در کنار طب رایج توصیه‌های کلیدی برای رفاه و سلامت بیشتر زائران اربعین دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

 فاطمه اقبالیان، متخصص طب ایرانی اظهار کرد: عرق سوز شدن، آفتاب سوختگی، جوش در قسمت‌های مختلف بدن، تعریق فراوان و بوی بد بدن و خشکی و خارش پوست از مشکلات پوستی شایع در پیاده روی اربعین هستند.

این متخصص طب ایرانی افزود: برای جلوگیری از این مشکلات کافی است، ضمن رعایت یکسری نکات در انتخاب نوع تغذیه، برخی ملزومات درمانی ساده و کم هزینه همراه داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: گرمی هوا، عدم رعایت بهداشت، خستگی، مصرف کم مایعات و  خوردن غذاهای چرب و شیرین در حین پیاده روی باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند؛ بنابراین با رعایت تدابیر طب ایرانی از قبیل مصرف متناوب مایعات مانند سکنجبین- فالوده با آب لیمو، نارنج و شربت لیمو و کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه از لباس‌های نخی، کلاه و نقاب استفاده کنید، افزود: در زمان خنکی و استراحت در ساعات ظهر می ‌وان مشکلات پوستی شایع را کنترل و درمان کرد.

اقبالیان گفت: استفاده از گلاب، کتیرا، کرم کالاندولا و کرم درماتین در حین بروز بیماری‌های پوستی می‌تواند، تسکین دهنده و کمک کننده برای کاهش علائم باشد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها