کینه قدیمی، مرد میانسال را برای قتل از افغانستان به ایران کشاند

کد خبر: 1234620

چند سال قبل در کشور خود با مقتول اختلاف خانوادگی داشتم و پس از بررسی مطلع شدم در ایران می‌باشد و من وارد ایران شدم و با تهیه سلاح سرد او را به قتل رساندم و در اطراف یکی از روستا‌های مرودشت آن را دفن کردم.

 کینه قدیمی، مرد میانسال را برای قتل از افغانستان به ایران کشاند

چند سال قبل در کشور خود با مقتول اختلاف خانوادگی داشتم و پس از بررسی مطلع شدم در ایران می‌باشد و من وارد ایران شدم و با تهیه سلاح سرد او را به قتل رساندم و در اطراف یکی از روستا‌های مرودشت آن را دفن کردم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس، سرهنگ فرشید زینلی در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی وقوع قتل مردی 48 ساله از اتباع بیگانه در بیست و پنجم خردادماه سال جاری در یکی از روستا‌های این شهرستان و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی 28 ساله از اتباع بیگانه با سلاح سرد مقتول را به قتل رسانده و به سمت استان خراسان رضوی متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: در کمتر از 40 روز تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی و نامحسوس با اخذ نیابت قضائی به "تایباد" اعزام و مطلع شدند که متهم به دلیل ورود غیرمجاز و تحصیل مال مسروقه در زندان آن شهرستان بازداشت است.

سرهنگ زینلی ادامه داد: متهم از زندان تحویل و با تدابیر امنیتی به شهرستان مرودشت اعزام و در بازجویی اولیه اقرار کرد چند سال قبل در کشور خود با مقتول اختلاف خانوادگی داشتم و پس از بررسی مطلع شدم در ایران می‌باشد و من وارد ایران شدم و با تهیه سلاح سرد او را به قتل رساندم و در اطراف یکی از روستا‌های مرودشت آن را دفن کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، افزود: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

 کلاهبرداری اینترنتی به بهانه سرمایه گذاری در بازار رمز ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از کاربران فضای سایبری به بهانه چند برابر کردن سرمایه در بازار رمز ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت و مراجعه مردی 35 ساله به پلیس فتا شهرستان کازرون مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت به تازگی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی آموزش و سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها و چندین برابر کردن سرمایه‌های خود در مدت کوتاه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا به وی، غافل از نیات شوم این مجرم، برای خرید رمز ارز، مبلغ 500 میلیون ریال به حساب وی واریز و پس از آن فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو نبود.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: کارشناسان پلیس قتا کازرون با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را به پلیس فتا احضار کردند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از 4 نفر به مبلغ 2 میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفند‌های تبلیغاتی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در میان بگذارند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها