یخبندان شبانه امروز در تهران

کد خبر: 1107116

مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه از فردا تا یکشنبه کاهش قابل ملاحظه ۸تا۱۳ درجه‌ای دما و یخبندان شبانه در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، نسبت به مخاطرات تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال شکستن درختان و سقوط اجسام هشدار داد.

یخبندان شبانه امروز در تهران

مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: بر اساس داده های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر فردا تا یکشنبه در بعضی ساعات بارش باران به ویژه در نیمه غربی و شمالی استان و در ارتفاعات و دامنه ها بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از بعد از ظهر امروز تا پنجشنبه شب در پاره‌ای نقاط به ویژه در نواحی جنوب غربی و غربی گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با احتمال گردوخاک موقت و در پاره‌ای نقاط نیمه شمالی گاهی رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: با افزایش رطوبت نسبی از بامداد جمعه تا یکشنبه در نواحی شمالی و مرکزی گاهی مه رقیق و در ارتفاعات گاهی مه غلیظ و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در نواحی شمالی گاهی بارش باران و برف و ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

جلالی بیان کرد: از فردا تا یکشنبه کاهش قابل ملاحظه دما به طور میانگین ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و در ارتفاعات و دامنه های کوهستانی یخبندان شبانه سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به مخاطرات پیش‌بینی شده، هشدار داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اجسام احتمال اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه بیماران تنفسی و سالخوردگان، احتیاط در کوهنوردی و تردد در جاده‌های کوهستانی توصیه می شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران تصریح کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و بارش باران و برف و رگبار و رعد و برق و وزش باد خطر بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد و لازم است از کوهنوردی در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پروازهای سبک‌ و گلایدر پرهیز شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد