وزیر بهداشت: ورود واکسن به کشور شتاب گرفته استـ،

کد خبر: 1094482

وزیر بهداشت با بیان اینکه ورود واکسن به کشور شتاب گرفته استـ،گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده شمار پایگاه‌های واکسیناسیون نیز در کشور تا دو برابر افزایش می‌یابد.

وزیر بهداشت: ورود واکسن به کشور شتاب گرفته استـ،

بهرام عین اللهی عصر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، روند بیماریابی در استان زنجان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: مردم این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم خوب عمل کردند.

وی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان به خصوص مقابله با کرونا شاهد گره گشایی‌های چشمگیری در این بخش هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، گفت: این میزان ثبت رکورد جدیدی است که بی سابقه است.

عین اللهی تاکید کرد: ورود واکسن به کشور شتاب گرفته و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده شمار پایگاه‌های واکسیناسیون نیز در کشور تا دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مدت زمان کمی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، ابراز داشت: با این حال مقادیر زیادی واکسن کرونا وارد کشور، توزیع و به جامعه هدف تزریق شده است./مهر

پنج مرکز تولید واکسن کرونا مجوز اضطراری گرفتند

وزیر بهداشت گفت: پنج مجموعه تولید کننده واکسن کرونا در کشور، مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده اند و به واکسن های مورد استفاده در کشور اضافه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در آینده، کارت واکسن ارزش زیادی پیدا می کند. امیدواریم طی روز آینده با افزایش واکسیناسیون بیماری هم فروکش کند.

وی با بیان اینکه در تامین دارو برای درمان مشکل نداریم، اظهار کرد: خبرهای خوبی از کاهش کرونا در کشور طی روزهای آینده خواهیم داد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون در شهرهای مختلف متفاوت است، گفت: در شهرهای بزرگ کشور ۴۵ سال‌ها واکسینه شدند و مرزی ۲۵ تا ۳۵ سال است و در این میان حجم تزریق واکسن در این گروه‌های سنی سال ۳۵ تا ۴۵ در کشور زیاد است.

عین اللهی ابراز داشت: پنج.مجموعه تولید کننده واکسن کرونا در کشور، مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده اند و به واکسن های مورد استفاده در کشور اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه تنها در روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد، گفت: این میزان تزریق در کشور بی نظیر است و امیدواریم طی روزهای آینده افزایش یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آینده نزدیک نسبت به واردات واکسن برای کودکان هم اقدام می‌شود، ابراز کرد: روند بیماری کرونا کند شده است.

فعالیت دانشگاه ها به سرعت آغاز شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به سرعت دانشگاه‌ها آغاز به کار کنند و به طور قطع بازگشایی می‌شوند، گفت: اساتید واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجوها هم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌الهی عصر پنجشنبه در جلسه قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان در محل مرکز همایش‌های بین المللی روزبه زنجان، زنجان را شهر عاشقان اعلام کرد و گفت: این استان شهر عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت است و مردم این استان به عاشق شدن مشهور هستند و آئین هشتم محرم زبانزد محافل دینی در جهان است.

وی اظهار کرد: زنجانی‌ها در ایامی که کشور با کرونا درگیر است و پنجه نرم می‌کنند با رعایت پروتکل‌های ابلاغی نشان دادند که همراه مسئولان بوده و بسیار وظیفه‌شناس هستند.

وزیر بهداشت بیمار یابی در استان زنجان را توسط کادر درمان در استان را بسیار خوب اعلام کرد و ابراز داشت: هر کاری در کشور توسط مردم حمایت شود موفق می‌شود و مردم هم در همراهی کادر درمان همکاری بسیار خوبی داشتند.

عین اللهی با بیان اینکه عمده امکانات و تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار کرونا بوده است، ابراز داشت: کرونا همانند زلزله بدن را تکان می‌دهد و تبعات و عوارض آن بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های آینده تعداد بیماران کاهش می‌یابد، گفت: تا موج بعدی ۶ تا هشت هفته فاصله است که این ایام زمان طلایی برای واکسیناسیون است و پس از آن قرنطینه هوشمند بوده و باید محدودیت‌ها برطرف شود و افراد واکسینه شده به زندگی عادی خود بازگردند که همان قرنطینه هوشمند می‌باشد.

وزیر بهداشت به رکورد خوب تزریق واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: رکورد واکسیناسیون کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز در روز گذشته رسیده است.

عین للهی با بیان اینکه اولویت اول کرونا دولت مهار کرونا است، گفت: جلوگیری از مرگ و میرهای کرونا در این دولت اولویت است و دخایر واکسن صفر بود ولی امروز به اندازه کافی واکسن در کشور موجود است و هر هفته شاهد ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور هستیم که همین امر روند واکسیناسیون را تسریع می‌کند.

وی گفت: امروز ۹۵ درصد از کادر درمان در سطح کشور واکسینه شدند و به تبع مرگ و میر این قشر زحمتکش هم کاهش یافته است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: استقبال خوبی از واکسیناسیون در استان‌ها وجود دارد و با توجه آمار استان زنجان در خصوص تزریق واکسن خوب عمل کرده است.

عین اللهی به بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش دچار آسیب‌های فراوانی شده و آموزش فضای مجازی جایگزین خوبی برای آموزش نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به سرعت دانشگاه‌ها آغاز به کار کنند و به طور قطع بازگشایی می‌شوند، گفت: اساتید واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجوها هم آغاز شده است و خانواده‌ها دانشجویان و به خصوص خانواده کادر درمان هم باید واکسینه شوند.

عین‌اللهی با بیان اینکه اصراری بر بازگشایی مدارس از مهرماه نیست، افزود: باید خانواده دانش آموزان هم واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه امروز در یک پیچ تاریخی شاهد مرگ روزانه ۶۰۰ ایرانی قرار داریم، گفت: باید برای خروج از این وضعیت تلاش‌هایمان را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت دانشکده دارو سازی استان زنجان را در کشور بی نظیر اعلام کرد و افزود: این استان در کنترل ویروس کرونا هم موفق عمل کرد و در کشور جایگاه خوبی دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها