چگونه ۷ اکتبر همه چیز را تغییر داد

صاعقه بر سر صهیون

کد خبر: 1319936

عملیات غافلگیرانه حماس در 7 اکتبر که منجر به هلاکت 1200 اسرائیلی شد، بدترین شکست امنیتی در تاریخ اسرائیل بود.

صاعقه بر سر صهیون

در ایالات متحده، که همچنان مهمترین متحد رژیم صهیونیستی و بزرگترین تامین کننده تسلیحات آن است، کاملا هریس معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور سابق ترامپ می‌خواهند درگیری منطقه ای تا 20 ژانویه پایان یابد.

 اما هر کسی که در انتخابات 5 نوامبر برنده شود، احتمالا وارث یک جنگ در حال گسترش در خاورمیانه خواهد بود.

 خواه ترامپ باشد یا هریس، رئیس جمهور بعدی باید در روز اول - و به طور بالقوه حتی در دوران گذار - درباره این موضوع تصمیم گیری کند.

جو بایدن، که شخصا در بسیاری از نقاط عطف جنگ در سال گذشته شرکت داشت، پس از 7 اکتبر یک هدف روشن داشت: جلوگیری از تشدید بحران غزه به کل منطقه!

 در هفته اول جنگ، بایدن تعداد بی‌سابقه‌ای از نیروهای آمریکایی را برای کمک به دفاع از اسرائیل و بازدارندگی حزب‌اله از گشودن جبهه‌های دیگر به منطقه فرستاد.  پیام بایدن به ایران و نیروهای نیابتی آن - پیامی که هریس نیز تکرار کرد - ساده بود: «نکن».

 از برخی جهات، این پیام به کابینه جنگ اسرائیل نیز ارسال شد - هشداری برای عدم تکرار اشتباهاتی که ایالات متحده در افغانستان و عراق پس از 11 سپتامبر مرتکب شد.

اما با ادامه جنگ، بازدارندگی بایدن از حزب‌اله - و نفوذ او بر تصمیمات اسرائیل - کاهش یافت. در حالی که کاخ سفید در ظاهر مدام خواستار کاهش تنش بود، عملیات اسرائیل در غزه تشدید شد، حملات به اسرائیل افزایش یافت و جنگ در منطقه به تدریج گسترش یافت.

چگونه به اینجا رسیدیم؟

 در 8 اکتبر 2023، در حالی که اسرائیل هنوز درگیر حملات تروریستی حماس بود، حزب اله با شلیک موشک از لبنان، جبهه دوم را گشود.

 درگیری برون مرزی ماه گذشته زمانی که اسرائیل صدها پیجر و واکی تاکی را منفجر کرد، به طرز چشمگیری تشدید شد.  اسرائیل سپس شروع به حمله به مقامات ارشد حزب اله در حملات هوایی هدفمند کرد و در همان روزی که نتانیاهو در سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد، سید حسن نصراله رهبر حزب‌اله را ترور کرد.

 در طول یک سال گذشته حداقل 2000 نفر در لبنان کشته شده اند که 127 نفر از آنها کودک بوده اند که بیشتر آنها در دو هفته گذشته بوده اند.

منبع: آکسیوس 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد