آیا با یک دونالد ترامپ متفاوت پس از سوءقصد روبه‌رو خواهیم بود؟

شلیک برای تمایز

کد خبر: 1303170

حدود ساعت ۶:۰۳ روز 13 ژوئیه در پنسیلوانیا لحظه‌ای است که جهان با یک دونالد ترامپ متفاوت رو به هرو خواهد بود. او بعدازظهر روی صحنه آمد و چند دقیقه پس از شروع سخنرانی او، تقریباً در ساعت ۶:۱۱ بعد از ظهر، متیو کروکس هشت گلوله به سمت تجمع شلیک کرد، این گلوله‌ها به ترامپ و سه نفر از حاضران در تجمع برخورد کرد.

شلیک برای تمایز

با این حال، اگر چیزی وجود داشته باشد که ترامپ به طور مشخص در این هفته انجام نداده است، «خوشحالی» است. او نسبتاً مدت‌زمان کمی از زمان سوء قصد به جانش در روز شنبه سخن گفته است و البته سکوتی مهربانانه از خود تراوش می‌کند ( شاید حتی همچون یک رواقی بزرگوارانه) یک  منبع مطلع که یک روز پس از طفره رفتن او از گلوله یک قاتل به طور طولانی با رئیس جمهور سابق صحبت کرده، به پولتیکو می‌گوید او با یک «دونالد ترامپ متفاوت، اما بهترین نسخه ممکن از او» صحبت کرده است.

این فرد که نزدیک به یک دهه از نزدیک با ترامپ کار کرده، حاضر نیست نامش فاش شود اما پدیده‌ای «غیر شهودی» را توصیف می‌کند که به موجب آن «او تقریبا می‌میرد و به طور معجزه آسایی زنده می‌ماند.» این نکاهی است که حالا بسیاری از طرفداران ترامپ از آن می‌گویند. یک معجزه!

شاید این برداشت توضیح دهنده دعوت آخرین لحظه‌ای ترامپ از نیکی هیلی باشد. او ابتدا قرار نبود حتی سخنرانی کند، اما پس از سوءقصد، کمپین ترامپ از او خواست تا صحبت کند. این به طور همزمان تلاشی برای اتحاد حزبی و ملی بود که با توجه به تلخی محض رقابت آنها، پیشروی چشمگیرتر هم شد. نیکی هیلی از اعضای نادر دولت ترامپ بود که کاخ سفید را با روابط خوب با رئیس جمهور سابق ترک کرد. بنابراین، تصمیم او برای به چالش کشیدن ترامپ و وفادارانش چیزی جز معنای خیانت نداشت.

دونالد ترامپ حتی  قیافه نیکی هیلی را مسخره کرد! گفت که در ازدواجش مشکل دارد و حتی پسر بزرگش، دونالد ترامپ جونیور را فرستاد تا بارها او را «جنگ افروز» خطاب کند. هیلی در مقابل او را «بی‌حوصله» خواند و خواستار انجام تست‌های شناختی برای همه نامزدها شد و در عین حال گفت که او در یک قدمی شکست  است و سومین نامزدی ترامپ را «خودکشی برای کشور ما» توصیف کرد.

اما اکنون همه چیز بخشیده یا حداقل فراموش شده است، آن هم به مدد 8 گلوله که یکی از آنها گوش ترامپ را خراش داد. اما چه چیزی در میان باورمندان جمهوری‌خواه تغییر کرده؟ آنها می‌گویند «قهرمانشان از آنها گرفته شده بود و حالا آنها صاحب یک قهرمان هستند!»

این تغییرات جالب توجه‌تر هم شد، به عنوان مثال نیکی هیلی که در جمع نمایندگانی که او را هو می‌کردند خیلی آشکار اعلام کرد «من با بیان یک چیز کاملاً روشن شروع می‌کنم: دونالد ترامپ تأیید قاطعانه من را دارد.» و البته این بار نمایندگان او را تشویق کردند!

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود رقبای سرسخت زیادی را به دوستانش تبدیل کرده است. تد کروز سناتور تگزاس که هشت سال پیش او را به چالش کشید، در آن زمان از «تد دروغگو» به «تد زیبا» تبدیل شد.

یا سناتور جی دی ونس از ایالت اوهایو، که به تازگی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به عنوان همراه انتخاباتی (و در صورت پیروزی معاون اول او)  معرفی شده است طی هشت سال سفری سریع را پشت سر گذاشته است: از نویسنده‌ای که کتابش پرفروش است و منتقد ترامپ بود حالا به یکی از سرسخت‌ترین مدافعان ترامپ بدل شده و احتمالا در آینده نفر دوم در سیاست آمریکا باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد