ماجرای تایید و تکذیب‌ها درباره تعطیلی «گاج» چیست؟

به وقت گاج

کد خبر: 1233973

انتشار خبر کوتاه دیروز مبنی بر تعطیلی گاج کمتر از 24 ساعت پس از آن از سوی این موسسه تکذیب شد! ابتدا این خبر از سوی رئیس سازمان مدارس غیردولتی و آن هم در گفتگویی تلویزیونی منتشر شد، احمد محمودزاده ابتدای بدون نام بردن از این موسسه گفت نباید تلویزیون تبلیغات این موسسه را پخش کند و البته که خیلی زود هم اعلام کرد « با دستور و امضای وزیر آموزش و پروش نامه‌ای برای تعطیلی موسسه گاج تهیه و آن را صادر کردیم.» البته که دلیل بستن این موسسه از خود خبر هم بیشتر رسانه‌ای شد چرا که آنطور که از زبان محمودزاده عنوان شده است این موسسه در سوالات امتحانی و عمومی حوزه ادبیات فارسی که در زمان اغتشاشات برای دانش آموزان تهیه کرد، به سمت اغتشاشات جهت‌گیری و تحریک داشته است.

به وقت گاج

گاج و مافیای کنکور!

موسسات آموزشی که صاحب کتاب‌های بی‌شمار کمک آموزشی هم بوده‌اند از مدت‌های بسیار مورد انتقاد کارشناسان حوزه آموزش هستند. بسیاری از این کارشناسان باور دارند یکی از اهرم‌های مهم مافیای کنکور تداوم فعالیت این موسسات است و گردش مالی قابل توجه آنها هم نشان از صحت این موضوع دارد. در سال‌های پیش بارها و بارها خبر احتمال توقف فعالیت‌های این موسسات به گوش می‌رسیده اما قدرت پنهانی از سوی این موسسات باعث عدم تحقق این خبرها شده است، اما حالا گاج بنا  به اعلام وزارت آموزش و پرورش به محاق توقیف رفته است.

 

سوالات هدف‌دار و هواداری اغتشاش

اما دلیل توقیف فعالیت گاج از خود خبر هم پیشتر رفت. آنطور که اعلام شد جهت‌گیری به سمت اغتشاشات دلیل اصلی توقیف این موسسه است. پیوست این دلیل برگه‌هایی از سوالات این موسسه هم در فضای مجازی دست به دست شد تا دلیلی باشد بر صحت این تصمیم.

 جمعه 18 آذر 1401 آزمون گاج برای پایه دوازدهم علوم انسانی برگزار شد و سؤالات آن، اشعاری هدف‌دار بود. به عنوان مثال یکی از سوالات این است :

- در ابیات زیر، چند بار از «اختیارات زبانی» استفاده شده است؟

«پافشاری پی حق خود اگر ملت داشت/ مال او غارت یک دسته عیاش نبود/ معنی دولت قانونی اگر این باشد/ نامی از دولت و قانون به جهان کاش نبود/ ما طرفداری خورشید حقیقت کردیم/ آن زمان که هما، سخره خفاش نبود.»

 

گاج: تعطیل نشدیم!

عصر دیروز اما به یکباره خبر دیگری این ماجرا را جالب‌تر کرد. موسسه آموزشی «گاج» می‌گوید خبر تعطیلی آن درست نیست و اعلام کرده است که همه فعالیت‌ها [این موسسه] همچون گذشته ادامه دارد. این موسسه با صدور اطلاعیه ای تعطیلی اش را تکذیب کرد و نوشت: خبری که در خصوص تعطیلی گاج در برخی از رسانه ها منتشر شده است، صحت ندارد و پرقدرت به مسیر ۲۲ ساله خود ادامه می‌دهیم.

 

نمایش تعطیلی!

همین تکذیب هم به نوعی تاییدی بر باور کارشناسان حوزه آموزش بود. اینکه مافیای کنکور قدرت‌مند‌تر از آن است که به واسطه چنین بهانه‌هایی تعطیل شود. در این راستا حتی روزنامه جوان هم  انتشار خبر تعطیلی گاج و تکذیب آن را یک «نمایش» خواند و نوشت: تجربه ثابت کرده‌است مافیای کنکور قوی‌تر از آن است که با یک نمایش رسانه‌ای از صحنه خارج شود. این واقعیت بار دیگر در ماجرای تعطیلی گروه آموزشی جوکار به نمایش گذاشته شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد