شمار قربانیان کرونا در انگلیس از ۱۵ هزار نفر گذشت

کد خبر: 988408

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور از مرز ۱۵ هزار نفر عبور کرده است.

شمار قربانیان کرونا در انگلیس از ۱۵ هزار نفر گذشت

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت انگلیس روز شنبه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور اکنون به حدود 15500 نفر رسیده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت انگلیس، طی 24 ساعت گذشته 888 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

وزارت بهداشت انگلیس همچنین از شناسایی بیش از 5500 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد. با احتساب آمارهای جدید، تاکنون بالغ بر 114 هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند.

انگلیس از لحاظ آمار مبتلایان کرونا در رتبه ششم و از لحاظ تعداد قربانیان کرونا در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

احتمال دست کشیدن کادر درمانی انگلیس از کار به دلیل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی

یک اتحادیه در انگلیس درباره احتمال امتناع کادر درمان این کشور از کار کردن در روزهای آتی به دلیل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی هشدار داده است. اتحادیه «یونیسن» در انگلیس درباره احتمال امتناع کادر درمان این کشور از کار کردن در روزهای پایانی هفته (امروز و فردا) به دلیل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی هشدار داده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید نمی‌تواند تضمین کند که بیمارستانهای این کشور در روزهای آتی تجهیزات کافی داشته باشند.

«سارا گورتون» رئیس بخش بهداشت اتحادیه یونیسن در همین خصوص گفت: مدیران بخش بهداشت باید با کارکنان خود صادق باشند. اگر پوشش حفاظتی تمام شود، کارکنانی که با خطر بالا مواجهند شاید تصمیم بگیرند که به دلیل ایمنی کم، کار نکنند.

گفته می‌شود برخی از بیمارستانهای انگلیس در ساعات آینده با اتمام این تجهیزات مواجه خواهند شد.

پیش از این روسای سرویس سلامت همگانی بریتانیا از دکترها و پرستارها خواستند بدون روپوش محافظتی کامل بیماران کرونایی را مداوا کنند. این در حالی است که سرویس بهداشت عمومی انگلیس طی دستورالعملی پوشش جراحی ضدآب را برای جلوگیری از نفوذ ترشحات بیماران به دهان یا بینی کادر درمانی ضروری اعلام کرده بود.

حالا در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، همین سازمان می‌گوید کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، می‌توانند از پوشش پلاستیکی در نبود یا کمبود پوشش حفاظتی استفاده کنند. مسئله‌ای که به نگرانی در خصوص احتمال ابتلا و مرگ‌ومیر بیشتر کادر پزشکی این کشور به دلیل افزایش ریسک دامن زدن است.

تا روز جمعه بر اساس آمارها، ۱۵ هزار نفر در بیمارستانهای بریتانیا به دلیل بیماری کرونا جان باختند. روزانه حدود ۲۱ هزار تست در این کشور انجام می‌شود که بسیار پایین‌تر از ۱۰۰ هزار تستی است که دولت بریتانیا برای آن تا پایان ماه هدف‌گذاری کرده بود.

تاکنون بیش از ۵۰ نفر از کادر درمانی این کشور جان خود را از دست داده‌اند و نگرانی از در معرض خطر قرار گرفتن تعداد زیادی از آنها به دلیل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی به خصوص پوشش محافظتی وجود دارد. تاکنون گزارشهای زیادی از کمبود تجهیزات حفاظت شخصی و آسیب‌پذیری و ناکارآمدی سیستم درمانی انگلیس منتشر شده است.

انگلیس با ۱۰۸ هزار و ۶۹۲ مبتلا در میان کشورهای اروپایی پنجمین کشوری است که بیشترین درگیری را با بحران کرونا دارد. آمار تلفات این کشور هم ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر است که گرچه از آلمان تعداد مبتلای کمتری دارد، ولی تعداد قربانیانش بیشتر از سه برابر آن است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هلند به بیش از ۳۱ هزار نفر رسید مقام‌های بهداشتی هلند از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهند.

به نقل از رویترز، مقام های بهداشتی هلند روز شنبه گفتند: تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا تا روز شنبه با 1140 نفر افزایش به بیش از 31589 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس نیز با 142 نفر افزایش به 3601 نفر رسیده است.

به نظر می رسد اتخاذ تدابیر محدودکننده و رعایت فاصله اجتماعی در هلند موجب کاهش روند ابتلا و سرعت شیوع این ویروس شده است.

مارک روته نخست وزیر هلند پیش از این در اظهاراتی گفت: همه مدارس، رستوران ها و سالن های وزرشی حداقل تا 28 آوریل تعطیل خواهد بود.

وی از مردم خواست تا به همه تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا احترام بگذارند.

دولت هلند 15 مارس دستور تعطیلی مدارس تا 6 آوریل را صادر کرده بود. ممنوعیت برگزاری تجمعات و گردهمایی ها نیز هفته گذشته تشدید و تا ژوئن تمدید شده است.

ابتلای بیش از ۲۷ هزار نفر به ویروس کرونا در سوئیس آژانس بهداشت عمومی سوئیس از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آژانس بهداشت عمومی سوئیس روز شنبه اعلام کرد: تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به بیش از 1111 نفر رسیده است. این رقم یک روز قبل به 1059 نفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش تعداد موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در سوئیس نیز از 27078 نفر به بیش از 27404 نفر رسیده است.

دولت سوئیس قصد دارد از 27 آوریل یعنی 9 روز دیگر محدودیت های اعمال شده اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به تدریج لغو کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد