موج جدید بارش‌های شدید در راه عراق

کد خبر: 934204

مقامات عراق برای موج جدید بارش‌ها در این کشور اقداماتی را اتخاذ کردند؛ پیش‌بینی می‌شود این موج حداقل پنج استان عراق را درگیر خود کند.

موج جدید بارش‌های شدید در راه عراق

خبرگزاری فارس: عراق برای موج شدید بارش‌های جدید که حداقل پنج استان «صلاح‌الدین، کرکوک، دیاله، واسط و میسان» را درگیر خواهد کرد، آماده می‌شود.

بر اساس گزارش «سومریه»، مقامات عراق بر روی سد‌های «دیاله، حمرین، الوند و العظیم» در استان دیاله و سد «سامراء» در استان صلاح‌الدین برای جذب آب ناشی از باران‌های شدید و جلوگیری از بروز سیل حساب باز کرده‌اند.

علاوه بر این سد‌های اصلی، مقامات عراقی برای سالم بودن سد «موصل» در استان نینوا و قدرت آن برای ذخیره آب زیاد تأکید کردند؛ بغداد نیز در دایره خطر وجود دارد و در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، «فلاح الجزائری» استاندار بغداد بنا به درخواست مدیریت راه‌ها و پل‌ها در بغداد، با برداشتن پل شناور «الکریعات» با هدف محافظت از آن موافقت کرد و به شهروندان در خصوص عدم حضور در سواحل روز دجله تا سه روز آینده هشدار داد.

سومریه سپس اعلام کرد، مقدار آب سد سامرا به سرحد خود رسیده و بین سرریز شدن آن می‌رود. مقامات عراق اعلام کرده‌اند از دریاچه‌های «الثرثار و الحبانیه» در الانبار و نیز «الرزازه» در کربلا برای هدایت مازاد آب ناشی از باران و سیل استفاده خواهند کرد و این دریاچه‌ها گنجایش ۴۰ میلیارد متر مکعب آب دارند.

استاندار واسط نیز اعلام کرد، دو پل شناور «برینج و الاحرار» در این استان از هم تفکیک خواهد شد و این اقدام به دلیل بالا آمده سطح آب دجله صورت می‌گیرد.

باران سیل اوایل هفته گذشته نیز برخی استان‌های عراق را درگیر خود کرد و خسارت‌هایی به این استان‌ها وارد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها