اردن: درخواستی برای میزبانی از مذاکرات یمن دریافت نکرده‌ایم

کد خبر: 911118

یک منبع مسئول در وزارت خارجه اردن اعلام کرد، امان هیچگونه درخواست رسمی برای میزبانی از دور دوم مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و انصارالله دریافت نکرده است.

اردن: درخواستی برای میزبانی از مذاکرات یمن دریافت نکرده‌ایم

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت العربی الجدید، اظهارات این منبع پس از آن مطرح شد که روز یکشنبه یکی از رهبران انصارالله پس از دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، دور دوم مذاکرات میان دولت (مستعفی) و جنبش انصارالله احتمالا در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود.

این منبع اظهار کرد: امان هیچگونه درخواست رسمی برای میزبانی از دور دوم مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و انصارالله دریافت نکرده است.

پیش از این نیز برخی از منابع جنبش انصارالله اعلام کرده بودند که دور دوم مذاکرات احتمالاً در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پس از دیدار با گریفیث به خبرگزاری فرانسه گفت: دور دوم مذاکراتی که پیش‌بینی می‌شود به صورت ویژه به مساله وخامت اقتصاد یمن در پی اوضاع جنگی در کشور بپردازد، احتمالا در امان یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

با گذشت یک ماه از انجام مذاکرات میان طرف‌های درگیر یمنی در سوئد، که از سال ۲۰۱۶ در نوع خود اولین مذاکره دو طرف بوده است، سازمان ملل با مشکلاتی در اجرای توافق‌ها مواجه شده است.

گریفیث در راستای تسریع در روند اجرای این توافق‌ها به ویژه توافق مربوط به استقرار مجدد نیرو‌ها در شهر ساحلی الحدیده جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی، روز شنبه وارد صنعاء شد.

الحدیده مهم‌ترین موضوع مورد مناقشه در مذاکرات سوئد بوده و در چند ماه گذشته نیز مهم‌ترین جبهه در جنگ یمن محسوب می‌شود.

طبق گزارش سازمان ملل، قرار است گریفیث پس از صنعاء به ریاض سفر کرده و در آنجا با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و برخی مسئولان دولت مستعفی دیدار و گفتگو کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد