انتقاد «شرودر» از فشار‌های آمریکا بر آلمان

کد خبر: 905522

صدر اعظم اسبق آلمان خواستار استقلال کشورش از آمریکا شده و تاکید کرد که کشور مستقلی مانند آلمان نباید به واشنگتن اجازه دهد که به آن تحمیل کند با چه کشوری مناسبات تجاری داشته باشد.

انتقاد «شرودر» از فشار‌های آمریکا بر آلمان

خبرگزاری تسنیم: "گرهارد شرودر"، صدر اعظم اسبق آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" انتقاد شدیدی به فشار‌های "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا بر آلمان وارد کرده و گفت: یک کشور مستقل نباید اجازه دهد که به او دیکته شود با چه کسی اجازه دارد تجارت کند و با چه کسی اجازه ندارد.

وی خواستار یک تعیین حد و مرز سخت برای آمریکا شده و گفت: من مطمئنا یک ضد آمریکایی نیستم. اما اساس تلاش‌های من در سیاست خارجی این بود که یک استقلال نسبی از آمریکا را بدست آورده و آن را حفظ کنم.

"شرودر" همچنین گفت که این موضع من بخصوص در مخالفت با جنگ عراق واضح شد. با وجود همه خدمات آمریکا که به توسعه آلمان بعد از سال ۱۹۴۵ مربوط می‌شود من حالا چنین موضعی را معقول می‌دانم؛ بنابراین به عنوان یک کشور مستقل ما نباید اجازه دهیم که آمریکا به ما تحمیل کند که با چه کشوری اجازه داریم مناسبات تجاری انجام دهیم. این طور نمی‌شود.

وی با نگاهی به درخواست‌های دولت ترامپ از برلین که تجارت‌های خود با کشور‌های مختلف از جمله ایران، چین و روسیه را محدود و یا متوقف کند گفت: اگر همین طور ادامه پیدا کند بنابراین به زودی ما اجازه نداریم دیگر با هیچ کس مناسبات تجاری داشته باشیم. این برای یک کشور وابسته به صادرات مانند آلمان غیر قابل قبول است. این مسئله را ما باید به آمریکایی‌ها هم با وجود همه احترام و دوستی که با آن‌ها داریم بگوییم.

وی افزود: همچنین در مسئله پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ هم آمریکایی‌ها فشار شدیدی به ما برای توقف این پروژه وارد می‌کنند. به گفته اشرودر این فشار‌های آمریکا به دلیل عشق و علاقه آن‌ها به اوکراین نیست، بلکه به این دلیل است که آن‌ها خودشان می‌خواهند به آلمان گاز تحویل دهند، آن هم گاز مایعی که از نظر کیفی بدتر است، اما گران‌تر از گاز این خط لوله انتقال است.

آمریکا برای توقف پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ شدیدا اتحادیه اروپا و آلمان را تحت فشار قرار داده است. "ریچارد گرنل"، سفیر آمریکا در آلمان نیز اخیرا از برلین درخواست کرد که حمایت‌های خود را از پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ متوقف کند.

آمریکا مدت هاست که از اروپا و آلمان توقف پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را درخواست می‌کند.

چندی پیش وزارت امور خارجه آمریکا از متحدان اروپایی خود خواست تا با اجرای کامل تحریم‌های روسیه و بازنگری در طرح‌های مشارکت در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ از اوکراین حمایت کنند.

برخی کشور‌های اروپایی از این پروژه استقبال کرده اند و برخی دیگر به دلیل نگرانی از امکان افزایش وابستگی آن‌ها به گاز روسیه با آن مخالفت کرده اند. انتظار می‌رود این خط لوله در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی وارد فاز عملیاتی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد