جین بیک‌اف: سال ۲۰۲۳ دیگر در انتخابات حضور نخواهم داشت

کد خبر: 904682

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: من رقیب سیاسی ندارم و پس از انقضای دوره ریاست جمهوری در فعالیت‌های سیاسی شرکت نخواهم کرد و در سال ۲۰۲۳ نیز دیگر در انتخابات حضور نخواهم داشت.

جین بیک‌اف: سال ۲۰۲۳ دیگر در انتخابات حضور نخواهم داشت

خبرگزاری فارس: نشست مطبوعاتی سالانه «سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان در کاخ دولت با حضور بیش از ۱۷۰ خبرنگار رسانه‌های محلی و خارجی برگزار شد.

در این جلسه رئیس جمهور به سؤالات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ داد.

در ابتدا جین‌بیک‌اف گفت: سال ۲۰۱۸ برای جمهوری قرقیزستان سال موفقیت‌آمیزی بود و نمایندگان حوزه رسانه به طور شفاف فعالیت دولت را منعکس می‌کردند و امیدواریم در سال آتی نیز این روند حفظ شود.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه‌هایی که در انتخابات سال ۲۰۱۷ مطرح شده بودند اجرا شدند و بهبود روابط با کشور‌های همسایه یکی از دستاورد‌های قابل توجه سال ۲۰۱۸ می‌باشد.

این مقام ارشد قرقیز خاطر نشان کرد: هدف دولت قرقیزستان همچنان توسعه استان‌ها است و در این زمینه بودجه‌های استانداری‌ها افزایش یافته و از طریق جذب سرمایه‌گذاران کوچک و متوسط حمایت خواهد شد.

جین‌بیک‌اف در پاسخ به سؤال مربوط به نقض قوانین انتخاباتی توسط مقامات ستاد انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۷ گفت: مدیریت ستاد انتخاباتی بنده را کادر‌های «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان بر عهده داشتند و در حال حاضر تمام این افراد تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

رئیس جمهور قرقیزستان خاطر نشان کرد: رسانه‌ها خیانت من نسبت به آتامبایف را مطرح می‌کنند، اما من از منافع شخصی فرد یا گروهی حمایت نمی‌کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه من نماینده حزب «سوسیال دموکرات» و رئیس این حزب بودم، اما ارتباطی با جنبش «حزب سوسیال دموکرات بدون آتامبایف» ندارم.

جین‌بیک‌اف با اشاره به پرونده «امور بیک تکی بایف» رئیس حزب «آتامکین» اظهار داشت: پرونده وی در تمام مؤسسات دولتی بررسی شد و رئیس جمهور حق تغییر تصمیم دادگاه ندارد.

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: من رقیب سیاسی ندارم و پس از انقضای دوره ریاست جمهوری در فعالیت‌های سیاسی شرکت نخواهم کرد و در سال ۲۰۲۳ دیگر در انتخابات حضور نخواهم داشت.

وی با اشاره به گسترش اطلاعات غیرواقعی درباره حضور شهروندان چین در قرقیزستان گفت: تمام آمار لازم را نهاد‌های دولتی ارائه کردند و پیوند دادن این موضوع با مسائل سیاسی درست نیست.

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: در حال حاضر بین «بیشکک» و «مسکو» مذاکراتی درباره استقرار دومین پایگاه نظامی در جنوب قرقیزستان صورت نگرفته، اما امروز پایگاه نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر «قند» تقویت می‌شود.

علاوه بر این رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۲ رئیس جمهور سابق قرقیزستان سمت‌های دولتی را به اعضای خانواده خود می‌دادند و بودجه کشور برای جیب شخصی استفاده می‌شد درباره فعالیت اعضای خانوده خود توضیحات لازم را ارائه و شفاف سازی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد