امنیت کشور‌های ناتو مهم‌تر از امنیت افغانستان

کد خبر: 899399

دبیرکل سازمان ناتو با تاکید بر اینکه هزینه خروج از افغانستان برای اعضای این سازمان بیشتر از حضور در این کشور است تصریح کرد: ناتو برای تامین امنیت کشور‌های عضو در افغانستان حضور دارد.

امنیت کشور‌های ناتو مهم‌تر از امنیت افغانستان

خبرگزاری تسنیم: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که کشور‌های عضو این سازمان باید از تبدیل شدن افغانستان به مکان امنی برای گروه‌های تروریستی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان و تلفات بالای نیرو‌های امنیتی افغان و نیرو‌های خارجی نیز گفت: برای ناتو مهم است تا حضورش در افغانستان را حفظ کند، این حضور هزینه بالای جانی و مالی در پی دارد، اما هزینه ماندن در افغانستان به مراتب از هزینه خروج از این کشور کمتر است.

استولتنبرگ تصریح کرد که ادامه حضور در افغانستان به معنی تامین امنیت کشور‌های خود ماست. تا اطمینان حاصل کنیم داعش فرصت حضور در افغانستان را نکند.

دبیرکل ناتو ادامه داد که نشست وزیران ناتو با دیدار تمام کشور‌های مشارکت کننده در ماموریت آموزشی «حمایت قاطع» پایان خواهد یافت و این سازمان باید از امنیت تمام کشور‌های این سازمان مطمئن شود.

نشست ناتو با محوریت افغانستان در پنجم دسامبر و با اشتراک «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان، «کرنلیوس زیمرمن» نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان و ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان و همچنین نمایندگانی از امارات متحده عربی، قطر، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی برگزار خواهد شد.

به گفته مقامات ناتو وزیران خارجه این سازمان از بار دیگر بر حمایت از افغانستان از طریق ادامه مشارکت در ماموریت حمایت قاطع و تامین منابع مالی نیرو‌های امنیتی افغان تا سال ۲۰۲۴ تاکید خواهند کرد.

ناتو در حالی تصریح کرده که حضور نظامیان خارجی در افغانستان برای امنیت کشور‌های عضو این سازمان است که بیش از ۱۷ سال حضور نظامی ائتلاف به رهبری افغانستان سبب تامین امنیت در این کشور نشده است و با تشدید بی‌سابقه بمباران تلفات غیرنظامیان نیز در این کشور افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد