رئیس جمهوری چک در تل‌آویو: حماس «تروریست» است

کد خبر: 897353

رئیس جمهوری چک در اسرائیل اعلام کرد، برای حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل با راهکار تشکیل دو کشور مخالف بوده و طرفدار راهکار تشکیل یک کشوری است.

رئیس جمهوری چک در تل‌آویو: حماس «تروریست» است

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، در سایه استقبال‌های گرم در تل‌آویو، میلشون زمان، رئیس جمهوری چک طی دیدار با رووین ریولین، همتای اسرائیلی خود تمایلش را درباره راهکارتشکیل یک کشوری برای حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل ابراز کرد و گفت، به نظرش برپایی کشور مستقل فلسطین در نواز غزه یا راهکارتشکیل دو کشور محال است.

زمان از ریولین خواست، پیرامون برپایی یک کشور برای حل مساله فلسطین افکار و دیدگاه‌هایش را به کار بندد، او با بیان اینکه می‌داند که مطرح کردن ایدوئولوژی کشور واحد به عنوان راه حل عادلانه برای مساله فلسطین تحریک‌آمیز به شمار می‌رود، گفت، در دهه‌های اخیر بحث و بررسی‌ها پیرامون راهکارتشکیل دو کشور مستقل بود، اما به نظر تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون نوار غزه غیرممکن است، زیرا "جنبش حماس یک سازمان تروریستی است".

رئیس جمهوری چک افزود، پیش‌بینی می‌کند که اشخاصی به ویژه روزنامه‌نگاران به این ایده او درباره تشکیل یک کشور اعتراض کنند، اما راهکارتشکیل دو کشور را قابل اجرا و واقع‌بینانه نمی‌داند.

زمان در دومین روز از سفر خود به اراضی اشغالی گشتی در قدس اشغالی زده، با رئیس پارلمان اسرائیل (کنست) دیدار و در مقابل نمایندگان سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه "باید با کشور اسرائیل ابراز همدردی کرد، زیرا خیانت به اسرائیل خیانت به خودمان است"، افزود: فردا سفارت جمهوری چک را در قدس افتتاح خواهیم کرد که روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری میان دو طرف را به یکدیگر متصل می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم گفت، حمایت جمهوری چک از روند انتقال سفارت به قدس موجب تحقق این امر شده است و این تحول مهمی در ائتلاف میان دو طرف است.

زمان پیش از سخنرانی در کنست، در مراسمی مدال "سپر اورشلیم" را از وزیر امور قدس و میراث اسرائیل با حضور نتانیاهو دریافت کرد و این مدال به دنبال حمایت زمان از انتقال سفارت چک از تل‌آویو به قدس به وی اعطا شد، این در حالی است که اتحادیه اروپا با این اقدام مخالف است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد