تلفات سنگین ائتلاف سعودی طی ۱۰ روز گذشته

کد خبر: 893012

سخنگوی ارتش یمن به تلفات سنگین متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی-آمریکایی طی ۱۰ روز گذشته در جبهه‌های مختلف جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اشاره کرد.

تلفات سنگین ائتلاف سعودی طی ۱۰ روز گذشته

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پاکسازی برخی مواضعی که دشمن به آن‌ها وارد شده بود، شدند و یورش‌های متجاوزان را در تمامی جبهه‌ها دفع کردند.

وی افزود: تلفات متجاوزان و مزدوران از اوایل نوامبر جاری تاکنون به ۸۷۶ کشته و ۲۱۵۰ زخمی و انهدام ۳۱۱ نفربر زرهی و خودرو نظامی مختلف و انفجار ۵ انبار سلاح منجر شده است.

سخنگوی ارتش یمن از حمایت قوی ساکنان ساحل غربی در برابر متجاوزان خبر داد.

یحیی سریع درباره جبهه ساحل غربی تاکید کرد: خطوط دفاعی ما قوی و رزمندگان ما کنترل و برتری نظامی دارند. ۳۵ عملیات از جمله عملیات مشترک یگان پهپادی و توپخانه و موشکی انجام شده، متجاوزان به میدان‌های مین کشیده شده و خطوط امداد رسانی قطع شده و همه تلاش‌ها با شکست روبرو شده است. در این جبهه بیش از ۱۱۲۴ مزدور کشته و زخمی شده اند که در میان آن‌ها ۲۰ فرمانده و ۳۳ مزدور سودانی وجود دارد. ۱۸۳ خودرو و ادوات زرهی دشمن منهدم شده است.

وی بیان کرد: نیرو‌های دشمن به علت عملکرد موفق نیرو‌های ما در قطع خطوط امداد رسانی در محاصره هستند.

درباره جبهه‌های تعز نیز گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مناطق زیادی را از لوث دشمن پاکسازی کرده اند.

سریع درباره جبهه الضالع نیز اعلام کرد: منطقه حصن و روستای الحقب تا بیت الیزیدی از لوث مزدوران و متجاوزان پاکسازی شده است.

وی مجددا از فریب خوردگان خواست که به آغوش ملت بازگردند و افزود: آن‌ها قربانی جنگ رسانه‌ای و روانی هستند که آمریکایی‌ها و یهودی‌ها آنرا مدیریت می‌کنند. شرایط برای بازگشت این فریب خوردگان فراهم است تا خود را به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تسلیم کنند و در امنیت باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد