تلاش انگلیس برای تجزیه پاکستان افشا شد

کد خبر: 888658

دادگاه عالی پاکستان با بررسی پرونده به رسمیت شناخته شدن ایالت گلیگت بلتستان به دولت این کشور ۲ هفته زمان برای انجام اقدامی موثر داد.

تلاش انگلیس برای تجزیه پاکستان افشا شد

خبرگزاری تسنیم: دادگاه عالی پاکستان با بررسی پرونده به رسمیت شناخته شدن ایالت گلیگت بلتستان به دولت این کشور ۲ هفته زمان برای انجام اقدامی موثر داد.

به گزارش آر وای نیوز، «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد: ما پیش از این به دولت اعلام کرده بودیم که هر چه سریعتر در مورد این مسئله مهم اقدام انجام دهد تا دستگاه قضایی مجبور به ورود نشود.

وی تصریح کرد: سهل انگاری مسئولین در به رسمیت شناختن ایالت «گلیگت بلتستان» پذیرفته شدنی نیست و آن‌ها باید هر چه سریعتر حق و حقوق مردم این منطقه را بدهند.

ثاقب نثار گفت: دولت انگلیس در تلاش است تا منطقه گلیگت بلتستان را یک منطقه متنازع جلوه دهد و از این طریق اختلافات داخلی ما را افزایش دهد، این وظیفه دولت است که به سرعت با به رسمیت شناختن این منطقه مهم و استراتژیک اجازه ندهد که دشمنان کشور به مقاصد شوم خود برسند.

رئیس دادگاه عالی پاکستان افزود: اگر دولت سهل انگاری کند ما مجبوریم وظیفه خود را انجام دهیم و آن‌ها را مجبور به انجام این کار مهم کنیم.

از سوی دیگر نمایندگان دولت در پاسخ به سخنان ثاقب نثار اعلام کردند: به رسمیت شناختن ایالت گلیگت بلتستان یکی از جدی‌ترین خواسته‌های دولت است، ولی مردم و دادگاه عالی پاکستان باید کمی به دولت جدید این کشور مهلت دهند تا بتواند این تصمیمات مهم را اجرایی کند.

قرار است دولت پاکستان ظرف مدت ۲ هفته تصمیم نهایی خود برای به رسمیت شناختن ایالت گلیگت بلتستان و نحوه اجرای تصمیم خود را اعلام کند.

گفتنی است منطقه گلیگت بلتستان در شمالی‌ترین قسمت پاکستان قرار دارد و با هند و چین هم مرز است، این منطقه اعجاب انگیز مورد توجه ویژه چین و آمریکا قرار دارد، ولی دولت پاکستان ۷۰ سال است این منطقه را به عنوان یک ایالت رسمی قبول نکرده و این باعث شده تا برخی حقوق اولیه مردم این منطقه پایمال شود.

در منطقه بلتستان جمعیت قابل ملاحظه‌ای از شیعیان زندگی می‌کنند و ارتباط آنان با انقلاب اسلامی ایران و به خصوص حوزه علمیه قم بسیار زیاد است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد