انتقاد قانونگذار آمریکایی از ۱۷سال دخالت نظامی بی‌ثمر در افغانستان

کد خبر: 879566

یک قانونگذار ایالتی منتقد حضور نظامی آْمریکا در فرامرزها، در سخنانی توقف فوری حضور نظامیان این کشور در افغانستان و بازگشت فوری آن‌ها به وطن را خواستار شد.

انتقاد قانونگذار آمریکایی از ۱۷سال دخالت نظامی بی‌ثمر در افغانستان

خبرگزاری فارس: یک قانونگذار آمریکایی در سالگرد هفدهمین سال حضور نظامی این کشور در افغانستان خواستار عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان شد.

وبگاه «میلیتری تایمز» بعدازظهر یکشنبه به وقت تهران نوشت: «روبن گایگو» قانونگذار حوزه انتخابیه هفتم «آریزونا» که خود پیشتر به عنوان یک تفنگدار دریایی در نبرد در عراق حضور داشت، اینک مبدل به یکی از منتقدان «جنگ دائمی» در سال‌های اخیر شده به طوری‌که وی هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای گفت که رهبران نظامی و سیاسی لازم است راهی را برای توقف طولانی‌ترین نبرد نظامی آمریکا در جهان پیدا کنند.»

در بخشی از بیانیه‌ی این قانونگذار آمریکایی آمده است: «آشکار است که ادامه روند کنونی به نفع منافع ملی ما نیست و نظامیان آمریکایی باید به کشور باز گردند. اهداف ما بعد از ماجرای القاعده در «یازدهم سپتامبر» کشتن «اسامه بن لادن» رهبر این گروه و ممانعت از تکرار یک فضای غیرمستقیم در افغانستان بود که اجازه می‌داد تروریست‌ها برای حمله به آمریکایی‌ها و متحدان ما طرح و برنامه‌ای بریزند. ما سال‌ها قبل همه این اهداف را انجام دادیم.»

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته از مرگ هفتمین نظامی این کشور در افغانستان در سال جاری میلادی خبر داد.

اینک نیز حدود ۱۴ هزار نظامی این کشور در افغانستان مستقر و در حال آموزش، مشاوره و بعضی مواقع انجام ماموریت‌های رزمی هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در ماه جولای (تیر) در جمع نظامیان این کشور گفت:، برای نخستین بار در سال‌های اخیر در حال پیشرفت در افغانستان هستیم و این به خاطر راهبرد‌های دولت بوده که شامل افزایش تعداد نیرو‌های آمریکا در افغانستان است.

گایگو در ادامه بیانیه خود گفت که هرگونه عقب نشینی نیرو‌های آمریکا باید مسئولانه و بدون تاخیر اضافی صورت گیرد.

وی در این زمینه گفت: «در ۱۷ سال گذشته، تقریبا ۲۵۰۰۰ آمریکایی در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند. هزاران نفر دیگر نیز دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند. ما باید فداکاری آن‌ها را نیز به یاد بیاوریم همانطور که به دنبال بهترین منافع کشورمان هستیم که شامل بازگشت همتایان خود در افغانستان به سوی دوستان، خانواده و ملت سپاس‌گذار است.»

روبن گایگو

دونالد ترامپ با شعار «آمریکا نخست» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد و وانمودکرد که هدف وی رفع مشکلات این کشور در وهله نخست است، اما در عمل با گذشت چندی وی نیز همانند اسلاف خود در پی حفظ و گسترش نظامی در جهان برآمد.

تاکنون بابت حضور نظامی آمریکا در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم از سال ۲۰۱۱ به این سو، هزاران غیرنظامی کشته و ده‌ها هزار تن دیگر زخمى شده‌اند. بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی پنتاگون، در پی تشدید حملات هوایی هواپیما‌های آمریکایی در سال جاری بیش از ۳۵۰۰ بمب در افغانستان پرتاب شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد