رهبر انصارالله: آمریکا به کاهش ارزش ریال یمن تهدید کرد بود

کد خبر: 878435

رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالگرد شهادت «امام زید بن علی (ع)» سخنرانی کرد و گفت که آمریکا و ائتلاف سعودی و اماراتی در پشت بحران اقتصادی فعلی یمن هستند.

رهبر انصارالله: آمریکا به کاهش ارزش ریال یمن تهدید کرد بود

خبرگزاری فارس: «سید بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه به مناسبت سالگرد شهادت «امام زید بن علی»، امام زیدی‌ها سخنرانی کرد.

او با بیان اینکه زین بن علی در بین محافل امت اسلامی با همه گرایش‌های فکری مختلفی که دارند، جایگاه بزرگی دارد، اظهار داشت که زندگام امام زید بن علی پر است از درس‌ها و عبرت‌ها.

سید بدر الدین در مورد شخصیت امام زید بن علی گفت که او به معنای واقعی کلمه «ایمانی» بزرگ شد و با قرآن کریم رابطه عمیقی داشت به گونه‌ای که «حلیف قرآن» لقب گرفت.

امام «زید بن علی الحسین (ع) در سال ۱۲۲ قمری به دلیل فساد و ظلم دولت اموی، علیه «هشام بن عبدالملک»، خلیف وقت در کوفه قیام کرد و در این راه به شهادت رسید. او به دلیل انس زیادی که با قرآن داشت، ملقب به «حلیف القرآن» (دوست و هم‌پیمان) شد.

سید بدر الدین الحوثی دربخشی از سخنرانی خود گفت که مردم یمن به دنبال «صلح با کرامت» هستند و هرگز تسلیم شدن در برابر دشمن را قبول ندارند.

او گفت که ائتلاف سعودی و اماراتی تمرکزش را برای رسیدن به بندر الحدیده گذاشته تا با اشغال آن، محاصره مردم یمن را بیشتر کند.

سید بدر الدین الحوثی اظهار داشت که مردم یمن هرگز اجازه نخواهد داد «طاغوت» بر آن‌ها حکومت کند یا سعودی‌ها و اماراتی‌ها آن‌ها را به بردگی بگیرند.

آمریکا به کاهش ارزش ریال یمن تهدید کرد بود

او در مورد چرایی بحران اقتصادی یمن و کاهش ارزش ریال این کشور گفت که «اشغالگر آمریکایی و سعودی و اماراتی» بر عواید و ثروت‌های یمن سیطره دارد.

کاهش ارزش پول ملی یمن و افزایش قیمت کالا‌ها و مواد غذایی طی یکی دو ماه گذشته اعتراض‌هایی به دنبال داشته است؛ اهالی شهر تعز برای سومین روز متوالی امروز (پنجشنبه) دست به تظاهرات زدند.

بدر الدین الحوثی درباره کاهش ارتش ریال یمن گفت که سفیر آمریکا در این کشور طی مذاکرات یمنی-یمنی در کویت (۲۰۱۶)، تهدید کرده بود که کاری خواهد کرد که ارزش هزار ریال یمن کمتر از قیمت جوهری باشد که با آن، چاپ شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن در مورد نبرد‌های با متجاوزان گفت که امارات در پشت جبهه‌هاست و آمریکایی‌ها دورتر از آن‌ها قرار دارند و این «مزدوران» یمنی است که به خطوط مقدم جبهه‌ها فرستاده می‌شوند.

او به حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات اقتصادی و حیاتی عربستان سعودی و امارات اشاره کرد و گفت که این حملات در پاسخ به حملات گسترده ائتلاف سعودی اعم از نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی انجام می‌شود.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه دین، کرامت و هویت مردم یمن اجازه نمی‌دهد تسلیم شوند، تأکید کرد که اگر «دشمن سعودی- اماراتی» دست از حملات و اشغالگری خود بردارد، انصارالله آماده «صلح با شرفی» است.

او گفت که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی بنادر و سواحل جنوب یمن را به اشغال خود درآورده و در تلاش است بندر «الحدیده» را نیز اشغال کند.

رهبر جنبش انصار الله یمن در پایان سخنرانی خود از مردم این کشور خواست عله اشغالگرانی که اقتصاد کشورشان را نابوده کرده و فرزندانشان را کشته است، قیام و انتفاضه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد