طرح‌های تروریستی در اردن خنثی شد

کد خبر: 858466

وزیر کشور اردن می‌گوید که با اجرای تحقیقات از تروریست‌های بازداشت شده در شهر «السلط»، مشخص شد آن‌ها طرح‌های تروریستی دیگری نیز برای حمله به مراکز حساس داشتند.

طرح‌های تروریستی در اردن خنثی شد

خبرگزاری فارس: «سمیر مبیضین» وزیر کشور اردن امروز دوشنبه گفت که تحقیقات از اعضای باند تروریستی بازداشت شده در شهر السلط همچنان ادامه دارد.

مبیضین افزود که تا کنون نتایج این تحقیقات باعث شد که دستگاه‌های امنیتی به مقادیری بمب دست‌ساز و مواد منفجره که تروریست‌ها در یکی از مناطق السلط در زیر خاک پنهان کرده بودند، دست یافته و آن را خنثی کردند.

وی این مطلب را در کنفرانس خبری مشترک با «جمانه غنیمات» سخنگوی دولت، «حسین الحواتمه» مدیر کل نیرو‌های ژاندارمری و «فاضل الحمود» مدیر امنیت عمومی، عنوان کرد.

وزیر کشور اردن تصریح کرد که طرح‌های تروریستی دیگری علیه مراکز امنیتی و حساس و مکان‌های تجمع مردم وجود داشت.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، الحواتمه نیز گفت که تروریست‌ها هدفشان نیرو‌های امنیتی بود و به همین منظور بخشی از ساختمان را در السلط بمب‌گذاری کردند که در نتیجه آن چهار نفر از نیرو‌های امنیتی شهید شدند.

غنیمات نیز تصریح کرد که نبرد ما با تروریسم همچنان ادامه دارد و عملیات السلط تنها یکی از آن‌ها بود.

وی افزود که باند «البلقاء» اردنی هست و اطلاعات اولیه حاکی از آن است که ارتباطی با خارج نداشته‌اند و این‌ها عضو یک تشکیلات تروریستی نبوده بلکه تنها طرفدار داعش و گروه‌های تکفیری هستند و به آن‌ها گرایش دارند.

روز جمعه در اثر انفجار یک خودروی امنیتی در شهر الفحیص یک سرگرد کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند که پس از آن اجرای عملیات امنیتی برای تعقیب تروریست‌ها در شهر السلط آغاز شد، اما به دلیل تسلیم نشدن تروریست‌ها درگیری میان آن‌ها و نیرو‌های امنیتی به وقوع پیوست و پس از آن تروریست‌ها ساختمان محل حضور خود را منفجر کردند.

طبق اعلام مسئولان اردن در عملیات السلط، سه تروریست کشته و پنج نفر نیز بازداشت شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد